Chapter 101- My Day- Part 2

- Vad gör du här? Frågade jag, eftersom att det var det ända jag kom på, och tittade frågande på honom.

- Jag ville gratta dig eftersom att du fyller år. Här.

Han log stort och räckte fram buketten och en present som han haft i fickan.

- Det hade du inte behövt... Började jag, men blev avbruten när George la handen på min arm.

- Öppna den, för mig.

Jag öppnade det rosa fina papperet, och inuti låg ett kedje armband med ett hjärta som en berlock. .

- George... tack!

- Det var så lite så. För jag komma in?


George Perspektiv


Hon hade låtit mig komma in, ja! Nu går min och Selenas plan rätt, även fast allt det här inte handlar som vad Selena vill ska hända. Jag gillar verkligen Joelle. Vi satt i Joelle’s rum och bara pratade ett tag.

- Hur går det med Justin då? Frågade jag och log, lite falskt men det hoppas jag inte syntes.

- Han är på tour just nu, så...

- Med Selena eller hur?

Joelle nickade och kollade ner. Jag märkte att hon blev besvärad.

- Jag förstår att det är jobbigt, men Joelle lyssna på mig nu, Justin är inte bra för dig.

- Och varför ska jag lyssna på dig? Sa Joelle uppriktigt och tittade argt på mig.

- Snälla, Justin är känd. Han är den mest framgångsrika tonåringen i hela världen och han väljer en vanlig tjej istället för någon känd, är inte det konstigt?

- Vad snackar du om?

- Joelle. Justin uttnyttjar dig bara...

- Han skulle aldrig...

- Varför tror du då han ger tillstånd till att göra en musikvideo med Selena Gomez, med en kyss scen?

- Justin ville aldrig göra det. Sa hon förtvivlat och skakade på huvudet för sig själv.

- Det är vad han säger Joelle, inte vad han menar. Såklart han inte säger det till dig.

Joelle skakade bara på huvudet. Det här kommer visst bli svårare än vad jag trott. Men det är inte över än.

- Du måste tro på mig. Jag vill inte att du ska bli sårad av att Justin förstör dig.

- Nej.

Joelle flyttade sig åt andra hållet, men tillslut kom armstödet.

- Joelle... Mumlade jag innan jag närmade mig med mina läppar.


- George... Hann Joelle bara mumla innan dörren öppnades och Alexa kom in.

- Joelle. Du har besök.

Jag hann precis flytta ansiktet från Joelle innan hennes mamma kom in. Varför skulle hon komma in just nu när jag var så nära att få vad jag vill ha? Joelle gick ut ur sitt rum och jag hängde efter.


Joelle’s Perspektiv


Tur att mamma kom precis när George skulle kyssa mig, för jag vet inte vad jag hade gjort. Såklart han tar chansen när jag är sårbar. Jag gick ut till hallen. Jag trodde inte tro mina ögon, där stod Justin.

Jag kastade mig i hans armar och kramade om honom länge. Jag drog in hans lukt, det kändes som evigheters sen. Men vad gör han här? Han skulle komma om en vecka.

- Vad gör du här? Sa jag chockat efter att jag släppt honom.

- Jag kan ju inte missa min tjejs födelsedag.

- Aw, vad söt du är.

Jag lutade mig fram och tryckte mina läppar mot Justin’s. För första gången på två månader. Under mitten av kyssen hördes någon som harklade sig bakom oss. George höll armarna i kors över bröstet och tittade med ett upphöjt ögonbryn på oss.

- Vad gör han här?

- Han ville bara säga grattis.

Justin mötte min blick, han såg orolig ut.

- Tro på mig.

Justin nickade långsamt.

- Snälla!

- Jag tror dig.

- Hallå, jag står också här. Sa George och harklade sig igen.

Vi ignorerade honom och kysstes passionerat igen.


Jag och Justin gick upp till mitt rum, medans George bestämde sig för att gå hem. Konstigt nu när Justin är här.

- Hur har din dag varit då, förutom att du har behövt dras med George? Försökte han någonting förresten? Frågade Justin precis när vi satt oss i min säng.

Ska jag säga sanningen? Han kanske blir svartsjukt eller orolig och kommer göra något dumt? Efter ett tag bestämde jag mig ändå för att berätta sanningen.

- Ja.. Han försökte kyssa mig. Men annars har min dag varit perfe.... Började jag och försökte komma bort från samtalsämnet.

- Han gjorde vad? Utbrast Justin och reste sig hastigt upp med knytnävarna spända.

Jag reste mig upp och tryckte ner honom på sängen igen, för att lugna honom.

- Ta det lugnt Justin. Jag lät honom inte.

- Det hoppas jag för din skulle Joelle. Jag visste hela tiden att han vill ta dig ifrån mig.

- Jag vill inte att han ska ta mig ifrån dig. Jag älskar dig Justin.

- Jag älskar dig med Joelle. Jag glömde det nästan, din present. Den är lite speciell. Vi ska åka imorgon.

- Vart ska vi åka?

- Det får du veta då.

Det är ingen idé att fråga mer, han skulle aldrig ge sig.


George’s Perspektiv


Varför var Justin tvungen att komma precis vid fel tillfälle? Han kommer alltid mellan mig och Joelle, alltid! Han har förstört allt. Jag slog in Selena’s nummer och väntade irriterat.

- Hej det är Selena.

- George här. Planen är förstörd, Justin kom.

- Va?! George jag litade på dig. Men det gör inget, jag har en annan ide. Plan B.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Guu va spännande :)

Undrar vad plan B är ;)

2011-12-19 @ 19:05:57
Postat av: ellen

Neeej va e plan B??!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MERA!!!!!!!!!!!!!

2011-12-19 @ 19:19:06
URL: http://jeleenastoorys.blogg.se/
Postat av: Stina

Den är riktigt spännande!! Ni är otroligt bra på att skriva spännande "slut" på alla kapitel. :)

Kram!

2011-12-19 @ 21:14:23
Postat av: Hanna

BÄSTMEER

2011-12-20 @ 16:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0