Chapter 39- Not With George But With You


Vad vill han? Jag ville inte prata med honom....

- Jo, du svarar ju inte på din mobil, så jag ringde här i stället.

- Okej, den har inget batteri. Ljög jag ihop. Vilket gick bra, jag suger på att ljuga men han ser ju mig inte i alla fall, jag är förmodligen jätte röd om kinderna nu.

- Okej...

Det blev tyst i luren och Justin mimade “vem är det”. Jag viskade George och Justin suckade.

- Ville du något speciellt? Frågade jag för att han inte sa något.

- Jo, du vet det är fest hos Liam ikväll, som en nyårs fest. Jag undrar om du vill gå med mig på den?

Liam var en kille som är ett år äldre än mig. Han brukar ofta ha fest, och typ alla går på dom. Hope och Sophie ska gå och jag vill också gå, men jag ville inte gå med... George...

- Eh... Just det den är idag, jag tror inte jag ska gå. Jag har läxor att göra. Sa jag och gjorde en liten grimas. läxor.. det är lov.

- Hahah, du vet att vi har jullov. Har du läxor över loven? Sa George och skrattade.

- Eh... ja, men jag måste gå nu, hejdå.


Jag lade fort på. Vad flög i mig, läxor?

- Vad ville George? Sa Justin och kollade misstänksamt på mig.

- Det är en fest hos Liam, och han ville att vi skulle gå på den. Men jag ville inte gå, eller jag vill inte gå med George.

- Jaha, okej, så du skyller på läxor? Frågade Justin och skrattade hysteriskt



Lite suddig bild.. Och så är inte kenny med utan bara Justin’s goa skratt


- Ja, jag suger på att ljuga. Sa jag och skrattade lite också.

- Men på läxor, haha, det är ju lov?

Justin kunde verkligen inte sluta skratta och jag skrattade bara för att Justin’s skrattade.


- Du sa att George frågade om du ville hänga med hem till Liam va? Sa Justin och kollade på mig.

- Eh.. ja, hurså?

- Jo, jag känner Liam och jag hade tänkt att fråga om du ville hänga med mig dit, men du kanske inte ville...

- Justin, jag sa att jag inte ville gå med George, det klart att jag vill gå med dig. Sa jag och lutade mig fram och mötte Justin i en kyss.

- Bra. Jag tror man skulle vara där runt halv sju, sa Justin och log.

- Okej, vad är klockan nu?

- Halv fem. Sa Justin, som just tagit upp sin iphone.

- Oj, redan? haha, jag måste in duschen.

- Får jag vara med? Frågade han och log ett lurigt leende.

- Dream on Bieber boy. Men du får stanna om du vill. Sa jag och gick mot badrummet.

- Åh, jag drömmer, haha. Okej.


Jag skrattade lite och gick ut ur mitt rum och mot badrummet. Jag duschade ganska fort, eftersom Justin väntade. Men när jag kom ut ur duschen med handduken runt kroppen, var Justin inte där...


Kommentarer
Postat av: Moa

OMB! Vad spännande! :DD älskar förresten novellen, satt och sträckt läste den idag. ;D

2011-11-01 @ 16:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0