Chapter 40- New Year's Eve

Jag hann inte tänka så mycket innan någon kramade mig bakifrån.

- Hjälp! Justin, vad du skräms! Sa jag och puttade till honom på armen.

Justin bara skrattade.

Jag vände mig om och kysste Justin’s mjuka läppar.

- Jag måste nog åka hem. Sa Justin och avslutade kyssen. Jag ska göra mig i ordning för kvällen, men kan jag komma och hämta dig runt sex?

- Okej, ses sen då. Sa jag och kysste Justin igen.

Justin gick ner för trappan medans jag gick in i mitt rum. Jag torkade mig och tog på mig underkläder. Jag började sedan med att blåsa håret, för att kunna platta det. Sen kom jag till sminkingen. Det är ju Nyårsafton, så det får bli lite mer smink än vanligt.


Det var en silver/glittrig ögonskugga med mascara till och läpparna målade jag med ett rosa läppglans.

Det var svårt att välja kläder. Men tillslut valde jag en vit klänning som var axelbandslös och med silver ränder på. Jag tyckte den passade väldigt bra till sminket.


När klockan började närma sig sex gick jag ner för att ta på mig mina skor och en jacka.

- Så vart ska du ikväll då? Sa mamma och kom ut i hallen.

- Eh... jag ska hem till Liam, typ på en nyårsfest. Sa jag och log lite medans jag tog på mig mina vita höga klackskor.

- Jaha, okej. Du ska vara hemma innan halv tre okej? Jag vill inte att du ska sova över hos någon snubbe, okej?

- Okej, men ska inte ni bort?

- Nej dom skulle komma hit, men ha så kul och ring om det är något. Sa mamma och log.

- Jadå.

Jag gick ut och Justin stod precis som han gjort imorse, lutad mot bilen, fast nu var det en annan bil.



- Hej, vad fin du är! Sa Justin och log samtidigt som han gav mig en kram.

- Tack, du ser inte så dum ut du eller. Sa jag och granskade honom leende uppifrån och ner.

- Ska vi åka då? Frågade Justin

- Mm, visst.

Justin öppnade dörren åt mig och han körde iväg.

- Ny bil ser jag. Sa och skrattade lite.

-Haha nej, men det är en annan än imorse.

- Haha, okej.


När vi kom fram var festen redan i full gång. Vi gick in,och mötes av Liam i dörröppningen.

- Hej, Justin. Sa han och gjorde ett handslag.

- Hej, Liam, är det okej om Joelle är med?

- Självklart, snygga brudar är alltid välkomna hem till Liam. Sa han och log malligt mot mig.

Jag skrattade lite. Vi gick mer in i huset, och in till köket.

- Vill du ha något att dricka? Frågade Justin.

- Visst. Sa jag och skrattade lite.

- Vad får det lov att vara, min sköna? Frågade Justin och log.

- Överasska mig.

Justin började blanda något, och sen gav han mig ett glas. Drinken var rosa, med en jordgubbe i. Det såg väldigt gott ut

- Tack.

Det började spelas en lugn låt i rummet bredvid, vilket gjorde att vi båda vände våra huvuden dit.

- Vill du dansa? Frågade Justin och kollade lite generat ner.

- Självklart. Sa jag och log.

Vi gick ut ur köket och ut på dansgolvet.


Vi dansade tätt ihop. Det var väldigt mysigt på något sätt och det kändes som om det bara var jag och Justin här inne. Tills jag fick syn på George...


Det var kapitel 40, vad tycker ni om det?

Ett långt kapitel med mycket bilder :D

Kram Hanna och Cissi


Kommentarer
Postat av: Stina

Den är verkligen spännande!! Varje kapitel slutar alltid på ett sätt som får en att vilja läsa mer.. och jag gillar ju inte ens Justin Bieber så mycket (men har inget emot honom, haha).

Om jag ska komma med någon kritik så är det kanske grammatiken.. Men, helt ärligt så struntar jag i det, den är sjukt bra ändå! <3

Kram

2011-11-01 @ 22:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0