Chapter 48- Why Do You Care?

Nästa dag


Vi satt i bilen hem till George, och jag ville inget heller än bara hem. Eller helst vill jag till England och vara med Justin. Vi parkerade bilen vid ett stort och vackert hus.


Jag kom på att jag aldrig varit hemma hos George förut. Vi knackade på och en kvinna i 40-års åldern öppnade.

- Åh, hej. Sa hon glatt och log mot oss. George, Kevin, dom är här.

George kom nerför trappan med ett leende på läpparna och lite efter honom kom en man i 40-års åldern.

- Välkomna! Sa Kevin (Mr Rabbiton) och tog i hand med pappa.

- Tack, tack. Sa pappa.

Vi gick in och tog av oss våra skor och jackor.

- Maten är inte riktigt klar än, men ni kan väl sätta er i vardagsrummet så länge? Frågade George mamma glatt.

På väg till vardagsrummet gick jag förbi George, som log mot mig. Jag ignorerade honom så gott jag kunde och satte mig i soffan med armarna i kors över bröstet.

- George, kan inte du visa Joelle runt? Sa Mrs Rabbiton vänd mot George som satt sig på soffstödet.

Jag tänkte precis säga emot, säga att det inte behövdes, men George hann svara före mig och vi var nu inne i hans rum.

- Fint rum. Sa jag och pillade på en tavla som satt på väggen.

- Tack, gjorde precis om här inne. Sa han och såg in i mina ögon.



Jag nickade.

- Så hur går det mellan dig och Justin då? Sa George plötsligt och rynkade ögonbrynen.

- Varför bryr du dig? Frågade jag och satte mig på hans säng.

- Om man har en chans, menar jag. Sa han och blinkade.

- Jag älskar Justin.

- Sure! Jag hörde att ni var på ett hotell häromdagen, är det sant?

- Men varför bryr du dig?

- Kul att veta. Sa han och skrattade.

- Väldigt.. Mumlade jag.

- Varför är du inte med Justin kväll då?

- Han åkte till England igår, så...

- Jaså, då lär ju han inte få veta om detta då? Sa George och närmade sig sakta.

Han satte sig i sängen jämte mig med bara några centimeters avstånd.

- Vad lär han inte få veta?

- Att jag kommer kyssa dig nu.

Han närmade sig sakta.

Jag reste mig upp och gick mot dörren.

- Tänk inte ens tanken, okej?

Jag gick ut ur rummet och ner till dom vuxna. Jag satte mig i soffan igen.


Efter vi hade ätit ville jag bara åka hem, men det ville inte mamma eller pappa. Suck. Jag ville inte vara kvar här. George vill att jag och Justin ska göra slut, det säger han med blicken bara han kollar på mig. Så han kommer antagligen göra vad som än krävs. Den andra anledningen att jag vill åka hem är att jag glömde mobilen hemma, och Justin har säkert ringt X antal gånger.


När vi äntligen skulle åka hem, gick vi mot hallen, tog vi på oss och åkte hem. När vi kom hem sprang jag upp på mitt rum och tog upp mobilen i handen. Justin hade ringt 23 gånger och skickat 14 sms. Jag slog nummret.

- Hej älskling, var har du varit? Sa Justin när han svarade efter första signalen.

- Hej, Jag glömde telefonen hemma. Jag har varit hos George. Sa jag och kom på att jag inte skulle sagt något...


Vad tror ni Justin svarar? Det får ni reda på i nästa del, som kommer snart :D

Kram Hanna och Cissi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0