Chapter 56

Tre månader senare


Det har hänt mycket på dom senaste månaderna. Mamma har flyttat in i sin nya lägenhet i stan, och jag tycker att den är jätte mysig. Jag och Brian delar rum, så det är väl mindre , men vi vänjer väll oss vid det snart, antar jag. Pappa vill att vi ska flytta från huset för att han inte vill bo själv varannan vecka i ett stort hus. Jag och Brian går inte med på det just nu, så vi får se hur det blir. Såklart vi inte vill flytta ifrån vårt barndomshus.


Justin har vart borta en del, han har varit på galor och haft konserter. Jag har varit med på några konserter, och man märker att han älskar det han gör och älskar sina fans. Det roligaste är att se vem som blir One Less Lonley Girl, för hon blir alltid så himla glad. Justin ger dem alltid röda rosor, vilket jag tycker är väldigt gulligt.


Justin har fyllt 18 också. Det var en stor fest kan man säga, med mycket andra kändisar. Träffade bland annat Bruno Mars, en av mina stora idoler.


I födelsedags present till Justin hade jag gjort iordning ett slags album med bilder på oss. Jag tyckte det blev väldigt fint och Justin uppskattade det också väldigt mycket, även fast det inte var ens nära vad alla andra gav honom...


Jag har träffat Pattie några gånger nu, men bara i något snabbt ögonblick. Men på fredag har Justin bjudit hem mig till dom. Det ska bli väldigt kul, och Pattie verkar väldigt trevlig.


Skolan hade börjat och vi hade fått en läxa nästan första dagen, vilket är väldigt stressigt. Läxor är bland det värsta som finns, det tar bara tid och är väldigt tråkigt att göra.


Hope och jag hade tyvärr bråkat igen. Det var bara för att hon hade sagt att jag och Justin var ihop till Sarah, man kan säga att hon är väldigt populär. Så nu verkar alla hennes “kompisar” och hon hata mig, fast fattar inte direkt varför. Jag har inte varit vän med henne innan heller så det stör mig inte så mycket. Men att inte vara vän med Hope är jobbigt.


- Joelle, kan du hjälpa mig med att ställa in dom sista kartongerna i bilen? Frågade mamma och väckte mig ur mitt tänkande.

- Ja, jag kommer. Svarade jag och reste mig upp från soffan.

Jag lyfte den sista kartongen från hallgolvet och gick ut till bilen, där jag ställde den i bakluckan.

- Tack Joelle! Du har hjälpt mig mycket. Sa mamma och gav mig en kram.

- Ingen orsak mamma.

Vi gick in i lägenheten och jag satte mig i soffan igen.

- Är du sugen på mat? Frågade mamma och öppnade kylskåpet.

- Lite. Vad blir det?

- Jag orkar inte laga mat, ska jag beställa pizza?

- Ja! Är det okej om Justin äter här också? Han kommer vilken minut som helst.

- Jadå. Dukar du så åker jag och köper.

- Sure.

Mamma gick ut och jag började att ställa fram tallrikar, och sen glas och bestick. När jag var klar med dukningen plingade det på dörren. Jag gick för att öppna och mötte Justin som stod och log.

- Hej älskling. Sa han och log.

- Hej snygging. Sa jag och lade mina armar runt hans nacke och kysste honom mjukt.

- Är du sugen på mat? Mamma åkte precis och beställde pizza. Sa jag när jag avslutat kyssen.

- Självklart! Pizza går alltid ner, hur hungrig man än är.

- Ja, det har du rätt i.


Mamma kom tillbaka efter ungefär en kvart och då luktade det utsökt i hela lägenheten. Vi satte oss ner och började äta.


- Justin, det känns bra när du kommer hit för första gången, och så bjuder vi på pizza. Sa mamma och skrattade lite. Vi har haft mycket att göra idag. Fortsatte mamma.

- Nej, det är ingen fara, det var iallafall jätte gott. Sa Justin och log.

- Det var ju bra. Vad ska ni hitta på sen då? Frågade mamma och kollade på mig.

- Vet inte. Ta det lugnt tror jag. Sa jag och skrattade lite.

- Okej. Jag ska hem till en kompis ikväll, så gör inget dumt. När jag kommer hem vill jag inte att det ska se ut som om ett dagis har varit här, okej?

- Jadå.


Efter maten gick vi in till mitt och Brian´s rum. Brian var inte hemma vilket var skönt, så slapp han vara här inne.

- Jag går nu. Sa mamma och stack in huvudet.

- Okej, ha så kul. Svarade jag.

När mamma gått, låg jag och Justin i min säng, och Justin pillade lite i mitt hår medans jag nästan somnade.

- Vet du vad det är för dag i dag? Frågade Justin och log lurigt.

- Det är 17:onde April, hurså? Sa jag och vände mig om.

- Vi träffades för fem månader sen idag. Sa Justin och log.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0