Chapter 58- Home To Pattie

Justin skulle komma och hämta mig vid halv sju och då skulle vi åka hem till Pattie. Jag var jätte nervös, för jag hade inte riktigt träffat Pattie med någon ordning innan.

- Joelle, vart sa du att du skulle? Frågade mamma, och kom in i mitt rum.

- Jag ska träffa Justin’s mamma, svarade jag och log.

- Just det! Ni får ha det så kul. Jag kör Brian till hans kompis nu.

- Okej, gör du så, svarade jag och mamma gick ut ur rummet.

Jag började med att leta kläder. Tillslut bestämde jag mig för en orange tröja med ett par ljus blå jeans till.


Håret plattade jag innan jag satte upp det i en hästsvans. Sminkningen gjorde jag så neutral som möjligt. När jag skulle ta på mascara plingade det på dörren. Jag gick och öppnade, och möter Justin.

- Hej, sa han och log.

- Kom in, jag är snart klar. Sa jag och sprang tillbaka till badrummet.

Jag sminkade mig klart och gick tillbaka till Justin.

- Vad fin du är!

- Tack, du också. Sa jag och log tillbaka, innan Justin tryckte upp sina läppar mot mina.

- Ska vi åka då?

- Ja.

Vi gick ut ur lägenheten hand i hand och åker mot Pattie. Jag hade varit hemma hos dom några gånger men då hade aldrig Pattie varit där.

- Är du nervös? Frågade Justin och lade handen på mitt lår.

- Mm.

- Det är inget att vara nervös för.


När vi kom fram, parkerade Justin bilen och vi gick ut.

- Nu är vi här! Sa Justin när vi öppnade dörren.

Pattie kom till hallen med ett leende på läpparna. Hon hade på sig en svart fin klänning.

- Välkommna. Sa hon och log.

- Tack. Sa jag och sträckte fram handen. Joelle. Fortsatte jag och log.

- Hej Joelle. Justin har pratat mycket om dig. Jag är Pattie. Sa Pattie och tog i min hand.

- Hoppas att han så någon bra om mig då.

- Vad tror du om mig? Frågade Justin och kramade om mig bakifrån.

Pattie skrattade lite och gick tillbaka till köket. Jag hade inte lärt mig vart alla rum är ännu eftersom att jag bara vart här någon gång och då. Vi följde efter Pattie till köket där det luktade jätte gott.

- Det luktar jätte gott. Erkände jag och log.

- Tack gumman, hoppas det ska smaka så också.

Vi satte oss ner vid bordet. Jag satt jämte Justin och Pattie satt mittemot oss.

- Varsegoda. Sa hon och log.

Pattie hade gjort en köttgryta med potatis och den smakade verkligen gudomligt.



Efter maten satt vi och pratade en stund, vilket var jätte trevligt. Pattie var verkligen snäll och man märkte att hon brydde sig om sin son och bara vill Justin’s bästa.

- Så ni åker till Kanada imorgon va? Frågade Pattie och log.

- Ja. Svarade jag och Justin i mun på varandra, vilket gjorde att vi skrattade lite.

Justin kramade om min hand under bordet och jag log mot honom.

- Har ni packat?

- Ja, jag har. Sa Justin och log stort.

- Eh... nej jag har inte hunnit. Sa jag och kollade ner.

- Okej. Jag ska nämligen på möte imorgon, vid halv sju, så jag behöver sova. Det har varit jätte trevligt, det är inte det, men jag måste sova.

- Haha, okej. Sa Justin och log lite. Då sover jag hos Joelle. Fortsatte Justin.

Pattie tvekade lite innan hon svarade.

-... Okej, god natt.

- God natt och tack för maten det var jätte gott. Svarade jag och log mot Pattie som rest sig upp.

Pattie gav Justin en kram och sen gav hon också mig en kram “Justin kunde inte ha fått en bättre flickvän” Viskade Pattie i mitt öra innan hon gick upp på andra våning.

- Ska vi åka hem?

- Mm, jag måste hinna packa. Svarade jag och log.


Kapitel 58, Bra/ Dåligt? Kommentera :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0