Chapter 59- Justin's Phone

Justin´s Perspektiv


Medans Joelle sprang runt i rummet som en vilsen höna satt jag i sängen och skrattade. Hon såg så vacker ut, även fast hon var så stressad. Just i detta tillfället sprang hon in i garderoben och kom ut med en hel hög med kläder, som hon försökte pressa i den lilla resväskan. Jag har verkligen tänkt igenom det här, och jag känner att det ska bli väldigt kul. När vi väl är i Stratford ska hon få träffa Chaz och Ryan. Men framför allt pappa, Jaxon och Jazmyn. När hon äntligen var klar, föll hon utmattad ner bredvid mig.

- Åh, äntligen klar. Suckade hon och log trött mot mig.

- Ja.

- Ska inte du packa?

- Jag har redan packat. Sa jag och skrattade.

- Men jag fick ju reda på det där om flygbiljetterna idag. Tänk om jag hade sagt nej?

- Man kan ju alltid hoppas. Sa jag och kysste henne.

- Du är för gullig. Sa hon och jag log stort.

- Inte gulligare än dig älskling.

Hon skrattade gulligt innan hon la sig bekvämt i mitt knä.

- Vad är klockan? Frågade hon och gäspade stort.

Jag tog upp min mobil som låg på nattduksbordet och tittade på skärmen.

- 23:43.

Joelle gäspade igen och andades djupare och djupare. När hon sov, kan lika gärna jag också sova. Jag blundade och la mig tillrätta, försiktigt för att inte Joelle skulle vakna. Tillslut somnade jag också. Så där somnade vi, i varandras armar.


När jag vaknade morgonen därpå blev jag först förvirrad, eftersom att jag inte visste vart jag var. Men när jag såg Joelle ligga vid fotändan, fortfarande sovandes, blev jag lugn igen. Ett långt tag låg jag där och tittade på henne när hon sov, hon såg så fridfull ut, så trygg. Precis då öppnade hon ögonen och log sömnigt mot mig.

- Godmorgon gullet. Sa jag och log.

- Godmorgon, hur länge har du vart vaken?

- Ett tag, klockan är bara 6 så vi har inte så bråttom, fast vi får nog börja göra i ordning oss.

Hon mumlade ett “mm” innan hon reste sig upp och gäspade. Jag kunde inte hålla mig för skratt, hennes hår stod åt alla håll, precis som den natten på julafton.

- Sluta skratta. Sa hon ironsikt och gick fram till spegeln, där hon drog handen genom håret några gånger så att håret låg som vanligt igen.

- Du ser bara för gullig ut. Sa jag och reste mig upp.

- Nej, jag är nyvaken Justin. Då ska man inte vara fin.

Jag skrattade högt, vilket gjorde att hon också började att skratta.

- Ska vi ta och duscha eller? Sa hon sen, helt allvarligt.

- Visst. Jag log stort och började gå mot badrummet.

Hon kom direkt efter mig och stängde dörren efter mig.

- Bara en snabbdusch. Varnade hon och hötte med fingret.

Vi båda började skratta och gick in i duschen.


När vi kom ut puttade vi på varandra och skrattade högt. Men när vi kom till Joelle´s och Brian´s rum igen stannade vi och slutade att retas. Där satt Brian och letade igenom min mobil. Jag gick fram till honom och tog den ur handen på honom. Han tittade förvånat upp, eftersom att han inte visste vad som hänt precis.

- Brian! Utbrast Joelle och rusade förbi mig och fram till Brian.

Brian stod fortfarande där och skiftade blicken mellan mig och Joelle. Som tur är började han inte att gråta, det hade varit jobbigt.

- Har du något problem eller? Man rotar inte i folks mobiler, trodde du lärde dig det förra gången! Brian vek ner blicken och tittade på sina fötter istället.

- Mamma! Skrek Joelle och vände sig mot dörren där hennes mamma kom in, det var snabbt.

- Ja?

- När vi var och duschade satt Brian och rotade i Justin´s mobil!

Alexa tittade från mig till Joelle.

- Duschar ni tillsamans? Frågade hon förvånat.

- Mamma! Det hör inte hit! Sa Joelle ilsket.

- Öhm jaha. Varför tog du Justin´s mobil Brian?

Alla vände sig mot Brian igen och väntade på hans svar.

- Jag vet inte. Jag trodde att den var din. Sa Brian och tittade på Joelle.

- Så du tycker att det är okej att rota i min mobil, men inte i min pojkväns?! Utbrast Joelle och jag tog tag i hennes arm.

- Det är okej, det var ett misstag bara. Nu glömmer vi det här. Sa jag och log mot Brian som först tittade på mig, men vände sen bort blicken.

- Justin! Han tittade i din mobil, vem vet vad han kan ha hittat? Sa Joelle och vände sig mot mig.

- Det spelar ingen roll, nu glömmer vi det här.

- Brian, säg förlåt till Justin. Sa Alexa.

- Förlåt. Mumlade Brian och sprang ut ur rummet.

Alexa följde efter och stängde dörren efter sig.

- Herregud vilken störd lillebror, men gullig pojkvän jag har. Sa Joelle och log.


Vi tog på oss och drog ner Joelle´s väska när Kenny tutade utanför. Vi la in den i bilen, där min väska redan låg, och körde iväg till flygplatsen. När vi stannade framför ingången var det minst 200 personer utanför som skrek när vi kom. Jag tog tag i Joelle´s hand och drog ner kepsen lite extra, för att dölja ansiktet för alla kameror. I farten stannade jag och skrev några ynka autografer innan vi kom in på den stora flygplatsen. Vi behövde inte vänta så länge innan vi fick gå in till flygplanet, i första klass. Vi fick gå på först eftersom att det var ett vanligt flygplan, med massa andra som också skulle på. När vi satt där tog jag tag i Joelle´s hand och log mot henne.

- Det här ska bli så kul. Sa jag och kysste henne.


Det var kapitel 59, ett långt kapitel bara för er.. Enjoy! ¨Men förlåt för bildlöst inlägg.Kram Cissi och Hanna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0