Chapter 60- Home Sweet Home

Justin´s Perspektiv


Under flygresan sov jag och Joelle mest. Ibland vaknade vi båda för att gå på toa och så. Men sen gick vi tillbaka till varandra och somnade på varandras axlar igen. Den tiden vi båda var vakna var när det var 5 minuter till landning.

- Har du sovit gott? Frågade jag och log.

Hon flätade in sina fingrar i mina och log upp mot mig.

- Ja, har du?

- Jag har sovit bra. Du är ju vid min sida. Sa jag och log flörtigt.

Hon log till mig på armen och satte sig upp. Hon fattade tag om mina kinder och tryckte sina läppar mot mina.

När planet landade gick vi av hand i hand, med Kenny tätt bakom oss. Vi gick förbi massor av fans på vägen. Jag kan inte fatta att dom vet vart jag är så fort, helt ofattbart. Jag skrev några autografer och var med på några kort, bara för att vara snäll lixom. Men egentligen längtade jag hur mycket som helst tills jag skulle få träffa alla kompisar och mina syskon, och... pappa. Precis där kom han, med ett stort flin i ansiktet.
 


- Hej, pappa! Sa jag och log.

- Hej gubben.

- Joelle, detta är min pappa. Pappa detta är Joelle.

- Hej, Joelle. Jag är Jeremy. Hälsade pappa och tog i Joelles hand.

- Hej, har verkligen längtat efter att få träffa dig, Justin har pratat mycket om dig. Sa hon och blev lite röd om kinderna, så gulligt.

- Jaså? Frågade pappa och vände blicken mot mig.

Jag log stort och kramade pappa en sista gång innan vi började gå.

När vi gick till bilen viskade pappa i mitt öra.

- Jag gillar henne redan.

Jag skrattade och log. Vem kan inte gilla henne, hon är typ perfekt ju. Tänkte jag och tittade leende på Joelle. Och tänk att hon är min, bara min.


När vi kom fram till bilen satte vi oss i baksätet, jag och Joelle alltså, och pappa började köra hem. Vi satt och pratade hela vägen, och det verkade som om Joelle och pappa kom bra överens. Pappa sa bland annat att han hade bjudit hem Ryan’s, Chaz, och Christian’s  imorgon och det tyckte jag verkade jätte roligt, eftersom att det var så länge sen jag träffade dom. Jag har saknat mina vänner jätte mycket. Det ska bli kul och få se vad Joelle tycker om dom.


När äntligen kom hem, efter en lång bil resa, möttes jag av Jazmyn, som jag saknat otroligt mycket.

- Bieber är hemma, ja, ja. Sa hon och kramade om mig.

- Haha, Jazmyn. Jag har saknat dig. Sa jag och kramade om henne igen. Detta är Joelle. fortsatte jag medans Joelle började sig ner till Jazzy’s nivå.

- Hej Joelle. Sa hon och gav Joelle en kram.

- Hej Jazmyn.

- Är ni ihop? Frågade Jazzy och Joelle tittade chockat upp mot mig.

- Haha, ja. Sa jag och log stolt. Var är Jaxon då?

- Han sover.

- Är det okej om du år träffa honom imorgon? Han blir jätte tjurig om man väcker honom. Sa jag och tänkte tillbaka på dagen då jag kom hem och väckte honom. Jag hade in träffat honom på tre månader, och det slutade med att han tjurade hela tiden.

- Jadå, det är okej. Sa Joelle och log ett änglalikt leende


Joelle och Jazzy satt och pratade medans jag hjälpte pappa med väskorna. Joelle kom bra överens med Jazzy också, vilket gjorde mig extra glad, och det var kul att se att Jazzy gillade Joelle också.

- Hur är det mellan er? Frågade pappa, när han bar in en av väskorna

- Mellan mig och Joelle? Jätte bra.

- Ni passar bra ihop. Joelle verkar vara en bra tjej Justin, det är inte ofta man träffar sånna. Håll tag i henne nu.

- Jag lovar.

Pappa var en av mina bästa vänner. Han ser alltid till det bästa. När alla väskor var inplockade satte jag mig på golvet med Joelle och Jazzy.

- Är du trött? Frågade jag och pussade Joelle på pannan.

- Nej, jag har sovit typ hela dagen. Svarade hon och log.

- Vi behöver ju inte sova. Sa jag och blinkade.

- Haha, okej då. Sa hon och log stort.

Jazzy sprang till pappa när vi gick upp på andravåning där mitt rum ligger. Precis när vi kom in i mitt rum, tryckte jag uppe Joelle mot vägen och kysste henne intensivt. När jag jag bar henne till sängen och lade henne ner, började min mobil att ringa som jag hade lagt på bordet vid sängen. Skärmen lös upp, Selena...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0