Chapter 71- Children

Vi vaknade lagom till att Jazmyn kom in genom dörren och började hoppa på oss. Jag satte mig nyvaket upp och tittade mig förvirrat omkring.

- Åh, hej Jazmyn. Vad gör du? Frågade jag och kliade mig på ögonen.

Hon satte sig ner bredvid mig och log sött.

- Pappa sa att jag skulle väcka er. Det är en timma tills alla ska komma.

- Jaha, tack. Jag ska säga det till Justin. Sa jag och rufsade om i hennes hår, innan hon sprang ut skrattandes.

Hon är bara för gullig. Tänkte jag och skakade på huvudet för mig själv.
 


Jag vände mig om för att titta på Justin när han sov, men han sov inte, utan satt och log mot mig.

- När vaknade du? Frågade jag förvånat.

- Lite innan du, men jag bestämde mig för att låtsas sova haha.

Han började skratta och jag brottade ner honom.

- Vad elak du är! Jag ville ju se när du sov, du ser så söt ut då.

- Vad synd för dig. Jag låg och tittade på dig när du sov istället. Du är mycket finare. Han blinkade med ena ögat mot mig och kysste mig.

- Vi måste gå upp nu Justin, dom kommer om en timma. Och jag tänker absolut inte se ut så här när jag träffar dina kompisar för första gången, då tror dom att jag kanske är äcklig eller nått.

Jag skyndade mig ur sängen och letade upp min resväska. Justin tog mig skrattande om midjan.

- Äcklig? Du är för gullig du. Han pussade mig på kinden innan han gjorde som jag, letade upp kläder att ha på dig.


Vi blev båda klara 45 minuter senare. Jag hade valt att ta på mig en rosa klänning med ett guldigt skärp, inte för fult och inte heller för mycket. Justin var väldigt snygg. Han hade satt på sig en blå/svart tröja över en rutig skjorta och fixat håret lite snyggt.
 


Efter en sista granskning i spegeln, gick vi båda ner för trappan. När vi kom in i vardagsrummet höll Jeremy på att mata Jaxon.

- Kan någon ta över här? Jag behöver göra i ordning mig! Sa Jeremy stressigt och räckte fram skeden med barnmat på.

Justin sträckte fram handen först, men jag slog bort den.

- Jag vill göra det.

Jag tog den och undvek Justin´s förvånade min. Om han vill ha barn i framtiden, kan jag bevisa att det är med mig han ska skaffa det. Inte nu, men i framtiden som sagt. Jag är bra med barn, det har jag egentligen vart hela min uppväxt. När jag och Brian var mindre, jobbade både mamma och pappa väldigt mycket. Så istället för att vara ute med kompisar, som “normala” människor var, så fick jag vara hemma och mata och städa efter Brian. Jag kan ju inte säga att jag inte lärde mig mycket om barn, det var en bra läxa.

- Jag visste inte att du gillade barn så mycket. Jo, du är bra med Jaxon och Jazzy, men jag trodde inte du kunde mata och byta blöjor och sånt annat. Sa Justin överraskande.

- Varför skulle jag inte? Jag kan säga att jag är uppväxt med barnskötande.

Jag stoppade ner skeden i den orangea sörjan i burken. När jag fått tag om lite gegga, tog tag upp skeden och förde den mot Jaxon´s mun. Men när jag väl skulle stoppa in skeden, var munnen stängd. Jag tittade bak mot Justin, där han stod och skrattade.

- När han väl har stängt den, är den stängd ett tag.

- Jag ska nog få upp den, haha.

Jag försökte med massa saker, kittla honom, flygplanet och annat. Men det gick inte. Jag skulle precis ge upp när jag tappade skeden på golvet, så att det skvätte lite mat på golvet. Som tur var skvätte det inte på min klänning, så jag kunde andas ut.

- Han ser ut att ha öppnat den. Sa Justin och log mot Jaxon.
 


Jag tog blicken från skeden och vände den mot Jaxon istället, där han satt och skrattade.

- Haha, han gillade nog när jag tappade skeden. Sa jag och skrattade.

Jag tog upp den och torkade av den på en handduk innan jag tog ett nytt lass med mat och förde den mot hans mun. När han fick gojjan i munnen, log han stort. Så stort att det kom lite mat på kinden.

- Vad gullig han är. Sa jag och torkade bort det som skvätt.

- Visst är han?

Vi vände oss om och såg Jeremy komma in i dörröppningen igen.

- Jag kan ta över nu igen.

Jag gav honom skeden och tog ett steg tillbaka.

Precis då ringde det på dörren, och Justin gick för att öppna...


Det var kapitel 71, och ja hon är väldigt bra med barn, vilket Justin tycker är sjukt bra haha :) Kram Cissi och Hanna!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jätte bra, inte alls som alla andra noveller !! Älskar eran blogg

2011-11-20 @ 16:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0