Chapter 72- I Can't.



Jag stod kvar bredvid Jeremy och pillade på mitt hår. Jag kan inte fatta att jag är nervös. Det är bara tre av Justin´s kompisar, och en har jag ju redan träffat. Det är inget att var nervös över! Försökte jag övertyga mig själv, men om jag ska vara ärlig gick det inte så bra. I hallen väsnades det väldigt mycket, så jag blev förvånad när Justin kom in till mig. Han gick fram och tog min hand i sin, kramade den omsorgsfullt. Han flätade in sina fingrar i mina och kysste min hand. Vad romantisk han är.

- Nu ska du få träffa mina grabbar.

Justin log stort och vände blicken mot ingången där det kom in två killar, på följd av Ryan som kom fram och kramade mig.

- Hej Joelle. Kommer du ihåg mig? Frågade Ryan ironiskt och skrattade högt.

Jag kände hur Justin kramade min hand hårdare och hårdare. Jag gav honom en blick som sa att allt var lugnt. Jag är bara Justin´s, ingen annans. Han lugnade ner sig lite och gav mig ett litet leende.

- Hur kan man inte? Frågade jag och skrattade.

- Känner ni varandra sen tidigare? Frågade en av killarna och kom fram till mig. Chaz. Fortsatte han och sträckte fram handen.

- Det är en lång historia.

Jag skakade hans hand långsamt, och hoppades så innerligt på att jag inte skulle ha handsvett.

- Joelle förresten. Sa jag och log nervöst.

- Jo jag vet. Den här killen kan inte sluta prata om dig. Inte ens om man säger till honom minst hundra gånger.

Chaz vände huvudet mot Justin som flinade stort. Justin lekboxade till Chaz och de skrattade.

- Christian. Sa den andra killen och log mot mig.

- Joelle.

- Jo, jag vet.

Han började skratta och log mot Jeremy som hälsade på honom.

- Killar, sluta bråka. Vi har en kvinna i huset. Sa Jeremy ironiskt.

Justin och Chaz slutade att busa och stannade upp och tittade på mig.

- Ja, just det. Det här är min flickvän Joelle som ni tycker att jag pratat mycket om. Sa Justin, som nu kommit upp vid min sida och kysste mig på munnen.

Han är ju inte orädd med att visa upp sina känslor för mig öppen i alla fall, det gillar jag.

- Det är mat nu killar... och tjejen. Sa Jeremy och vi följde efter honom in till köket.


Lite senare, när alla satt och pratade högljutt i soffan efter maten, kände jag för att gå ut och ta lite luft.

- Justin, jag går bara ut och tar lite luft. Sa jag och pekade på dörren.

- Okej. Sa han snabbt, innan han var fullt upptagen med det samtalet de pratade om.

Jag suckade och gick och hämtade min jacka, eftersom att det inte riktigt blivit så varmt än. Jag gick ut och andades in den friska luften, lät mina lungor fyllas med den nya, kalla luften.

Jag ställde mig vid husknuten och knäppte min jacka, det var kallare ute än jag trodde. Jag tittade på alla hus omkring mig och tänkte precis gå in, eftersom att jag frös. Men när jag vände mig mot dörren, stod Ryan där, med sin mössa på huvudet, och tittade på mig.

- Hej, visst är det fint här ute? Frågade han och ställde sig bredvid mig.

- Ja, det är det väl. Du skrämde mig Ryan, hörde inte när du kom ut.

- Kom ut precis, så det är inte konstigt. Tyckte att du vart ute lite väl länge, så tänkte titta till dig.

- Det var snällt av dig, men jag skulle precis gå in.

Han tittade ett tag på mig innan han rynkade på pannan och tittade ut över trädgården.

- Jag vill bara säga att jag inte riktigt ville göra så att du och Justin började bråka eller någonting. Jag tänkte inte sno dig heller, utan jag bara fick en tanke...

Han hade ignorerat min kommentar om att jag ville in totalt. Jag vände mig mot honom och såg honom i ögonen. Vart vill han komma med det här?

- Jag fick en känsla av att jag ville kyssa dig där vi låg på golvet, jag vet inte varför. Men den känslan kändes så bra. Är det okej om.... Började han, men där tystnade han.

- Är det okej om vad?

Han närmade sig mig igen, precis som han gjort där.

- Nej Ryan, nej. Jag skulle sagt nej hemma hos dig också, men jag hann ju aldrig eftersom att Justin kom och.. ja. Jag älskar Justin.

- Jag vill bara testa en sak...

Han såg mig i ögonen och bet sig i läppen. Jag kände hur en dragningskraft gjorde så att jag drogs mot honom. Vad är det med honom som gör mig så här? Jag vill inte svika Justin, jag älskar honom. Precis när Ryan´s läppar skulle nuddat mina, drog jag bort mig, så att han pussade på min panna istället.

- Nej Ryan..

- Nej, jag vet. Jag ville bara se, men nej. Jag lovar att jag inte ska göra om det. Förlåt.

- Be inte om ursäkt. Det hände ju ingenting, och du lovar ju att inte göra det igen. Så, det är okej.

Joelle&Ryan


- Vi borde gå in till dom andra. Fortsatte jag och gick mot dörren.

När vi kom in igen, satt Chaz och Justin fortfarande och pratade hetsigt. Men Christian satt i soffan och stirrade misstänksamt mellan mig och Ryan, vad är det med honom nu då..?



Det var ett långt kapitel. Såg Christian någonting eller vad är det? Vänta på nästa kapitel så får du läsa :) Kram Cissi och Hanna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0