Chapter 73- Ice Skating



Jag och Ryan satte oss vid bordet jämte Justin och Chaz, som fortfarande hade en het diskussion. Jag gissade på att dom pratade om hockey. Ryan gick med i samtalet, och det verkade som om Chaz och Ryan gick emot Justin.

- Joelle, du är väl på min sida? Frågade Justin, och gjorde sina hundvalps ögon, som man bara inte kan säga nej till.

- Självklart! Svarade jag, och log. Jag visste inte ens vad dom pratade om, men såklart jag är med Justin.

- Men Justin, hon är tjej. Vad vet hon om hockey? Sa Chaz, och skrattade ironiskt.

- Snacka inte illa om min tjej. Sa Justin surt.


Diskussionen var igång igen. Jag gick och satte mig i soffan jämte Christian istället, för han hade jag knappt pratat med.

- Hej. Sa jag och log.

- Åh, hej, jag såg inte att du kom. Sa han och log lite.

- Varför sitter du här själv då?

- Jag, var på toa och jag skulle gå tillbaka men soffan såg så skönt ut, så jag satte mig här i stället.

- Jaha, okej.

- Du... Jag såg dig och Ryan innan...

- Det hände inget, jag lovar!

- Ni kysstes ju nästan. Sa Christian lite irriterat.

- Nej, Ryan kysste nästan mig. Jag skulle aldrig svika Justin.

- Joelle, Justin är en bra kille och att vara otrogen...

- Jag har aldrig varit det! Sa jag argt och bilden när jag kysste George i badrummet spelades upp i mitt huvud. Jag skakade bort tanken.

- Jag ville bara säga det...

Vi blev avbrutna av att Justin, Chaz, och Ryan kom in. Justin satte sig mellan mig och Christian.

- Så vad ska vi göra? Frågade Chaz som hade satt sig i fåtöljen.

- Kan vi inte gå och åka skridskor eller någonting? Det är väll tillräckligt kallt ute för det eller? Frågade Ryan glatt.

- Nej jag tror isen är för tunn för det. Men vi kan åka till ishallen och spela hockey. Så kan jag lära min älskling att åka skridskor. Sa Justin och kysste mig på munnen.

- Det låter som en bra idé. Det var typ en vecka sen jag spelade. Sa Ryan och gick ut till hallen.

- Kommer ni eller? Fortsatte han och vi följde efter honom.


När tagit på våra skridskor gick killarna ut på isen först. Jag stod i öppningen och tvekade. Tänk om jag skadar mig eller ramlar.

- Kom nu älskling! Skrek Justin högt och åkte fram till mig.

Han sträckte fram sin hand, som jag tog och vi åkte sakta med säkert ut på isen. Även fast jag inte ville, släppte han min hand och lät mig åka själv. Det första jag gjorde var såklart att ramla.

- Aj! Skrek jag och satte mig upp.

Justin stannade och åkte fram till mig.

- Hur gick det?!

Han drog upp mig på fötter igen, eller ja, skridskorna. För att inte ramla igen, fick jag ha mina armar om hans hals medans vi åkte. Det var Justin som styrde, så vi behövde inte ramla. Det var väldigt mysigt och vi skrattade mycket. Vi stannade i ett hörn och vände oss mot varandra.

- Jag älskar dig. Du ska bara veta vad jag ska göra med dig när vi kommer hem. Sa han och log flörtigt.

- Jag älskar dig med. Men vill jag ens veta?

Jag skrattade högt och drog honom till mig. Jag satte mina händer på hans kinder och vi möttes i en kyss.

- Ey Justin! Kan vi inte ta och skjuta lite? Jag behöver träna på att ta emot puckarna, och inte släppa in dom. Skrek Chaz och avbröt oss, mitt i stundens hetta.

Justin gav mig en blick innan han nickade och log mot Chaz.

- Visst! Jag behöver träna på att skjuta hårdare, så du får se upp.

- Klarar du dig själv här då, utan att ramla och skada dig min fina? Frågade Justin och tog tag om mina höfter.

- Jag ska försöka, men jag kan inte lova att jag inte kommer ramla.

- Om du gör det, är jag här snabbt som attan för att plåstra om dig. Han log flörtigt mot mig igen. Och låt inte Ryan eller Christian flörta med dig, du är bara min! Sa han högt, så att de andra skulle höra. Det var förstås på skämt, så inte långt efter ekade killarnas skratt i hallen.

- Jag kan inte lova någonting Justin! Skrek Christian och kom skrattandes fram till oss.

- Jag kan hålla henne sällskap om du vill. Sa Ryan, som nu också kommit fram till oss.

Jag var snabb med att protestera. Tänk om han försöker någonting igen, jag vill inte hamna i bråk med Justin för att det såg ut som om vi kysstes. Och jag ligger redan illa till med Christian, om någonting mer händer så kanske han berättar för Justin.

- Nej, jag klarar mig själv pojkar. Sa jag och skrattade.

- Du gör som du vill älskling. Sa Justin och åkte iväg.

Jag tog mina första steg på skridskorna, och kände mig tillräckligt säker för att åka något varv, när jag höll i kanten såklart. Ryan hade, inte långt efter Justin, också åkt iväg för att träna lite skott, så det var bara Christian som åkte runt med mig.

- Du börjar ju bli ganska bra på det här. Sa han och log.

Han åkte före mig och skrattade.

- Fast du åker inte särskilt snabbt, kan vi inte köra en tävling? Det som åker snabbast på ett varv? Är du med?

Jag tvekade lite, jag kanske ramlar. Christian gav mig ett hånleende. Nej, han tror att jag inte klarar det, jag ska visa honom.

- Game on! Sa jag och skrattade.

- Vi börjar härifrån då.

Han hade åkt in till kanten lite längre fram än vad jag var, så jag åkte fram till honom och vi ställde upp oss på en rad.

- Lycka till nu då.

- Det lär behövas. Sa jag och skrattade.

- 1, 2 3, kööööör, Skrek Christian och vi började åka.

Christian åkte jätte fort, jag kom efter precis som jag hade trott. Jag trodde också att jag skulle ramla, men det gjorde jag förvånasvärt inte. När jag åkte över mål linjen stod Christian och pekade med pekfingret på handled, för han tyckte att det tog tid.

- Klaga inte, jag har aldrig åkt skridskor förut. Sa jag och skrattade menande.

- Jag har inte sagt något. Sa Christian och skrattade.

Jag skrattade lite och ställde mig mot kanten.

- Vill du ha revansch?

Christian åkte så han stod framför mig, men jag hade mitt ena ben lite längre ut än det andra, så jag råkade fälla honom.


Ryan, Chaz och Justin började skratta för fullt, och jag kunde inte hålla mig för skratt heller.

- Hahah, förlåt, gick det bra? Frågade jag och skrattade lite.

- Jadå.

Jag hjälpte Christian upp, medans dom andra fortfarande skrattade för fullt.

- Du skulle bara sätt din min Christian. Sa Chaz och skrattade.

- Förlåt, det var verkligen inte meningen. Sa jag och kollade på Christian som höll om sitt knä.

- Nej, det är lugnt. Jag har bara lite ont i knät.

- Vi kanske ska dra oss hem, klockan är trots allt snart tolv. Sa Justin och gäspade lite, samtidigt som han kom upp vid min sida.


Vi gick med på att åka hem, för alla var väldigt trötta. Justin körde, jag satt jämte honom där fram, medans dom andra satt där bak. Chaz och Justin pratade mest om hockey, som vanligt, och jag satt och lyssnade på radio som var på, tills min mobil ringde. Jag tog upp den, men suckade direkt när jag såg vem det var. George.


Ett långt kapitel. Förtjänar det någon kommentar?

Kram Hanna & Cissi.


Kommentarer
Postat av: Stina

Naae..!! Inte George! Han är så påträngande hela tiden, haha :)

2011-11-21 @ 17:39:09
Postat av: Emilia

har läst igenom hela eran novell på 2 dagar.. är beroende! SJUKT BRA är den! ;)

2011-11-21 @ 21:02:09
URL: http://emiliaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag säljer en Justin Bieber design för endast 30 kr! Kolla in här om du är intresserad: http://portfoliostyle.blogg.se/2011/november/design-till-salu.html#comment



Kramizar! <33

2011-11-21 @ 21:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0