Chapter 78- Jazzy Is So Cute!

Jag blev först väldigt chockad, men sen väldigt glad över att dom var här.

- … Hej, jag trodde det var... eh... George. Sa jag och log lite osäkert.

- Joelle! Joelle. Ropade Jazmyn och kramade om mina ben, eftersom hon inte var så lång.

Jag tog upp henne och gav henne en kram. Justin såg lite osäker ut, förmodligen för det jag just sa, varför var jag tvungen att säga George?

- Justin, han ville bara se hur det var med Brian inget annat. Försäkrade honom och log mot Jazzy som börjat att pilla med mitt hår.

Jag släppte ner Jazzy och hon sprang in i rummet där Brian låg.

- Hej älskling. Sa Justin och log samtidigt som han drog mig intill sig.

- Hej snyggi... Jag hann inte säga klart menigen föränns Justin’s läppar var tryckta mot mina.

- Hur är det med Brian? Frågade Justin efter att han avslutat kyssen.

- Han är svag nu, men han bröt bara armen så det är inte så farligt som jag trodde det skulle vara.

- Okej, vad bra!

Jazzy kom tillbaka.

- Jag är hungrig. Sa hon och putade gulligt med läppen.

- Ska vi gå till cafeterian då? Frågade Justin och log.

Jazzy nickade ivrigt.

- Gå iförväg ni, jag kommer snart.

Direkt när de gått iväg, gick jag in till Brian.

- Vad söt Jazzy är. Sa mamma och skrattade när jag kom in.

- Ja verkligen! Eh... jag hänger med Justin och Jazzy till cafeterian.

- Okej, ni kan åka hem sen om ni vill. Du behöver ta det lugnt ett tag.

- Mamma....

- Brian klarar sig. Gör något kul nu. Bara du och Justin, ni behöver det. Jazmyn kan komma hit och vara med mig, pappa och Brian sen.

- Okej, tack.

Jag kramade om mamma och även pappa. Jag pussade Brian på pannan och gick sedan ut ur rummet. Längre fram såg jag Justin och Jazzy som höll varandra i handen, så gulligt. Justin är verkligen den bästa brodern som Jazzy och Jaxon kan ha.



Jag sprang i fatt dom, och tog tag i Jazzy’s andra hand.

- Gick det bra? Sa Justin och log.

- Jadå, eh...mamma ville att du och jag skulle ha tid för oss själva sen, så Jazzy kunde stanna hos dom, om hon ville då.

- Okej, vill du det Jazzy? Frågade Justin Jazzy som precis kollade upp.

- Ja, Alexa är snäll.

Jag nickade och log, då får jag och Justin lite mer tid då sen det hemska avskedet igår som jag inte direkt är stolt över. När vi kom fram till cafét beställde Justin. Jag hade redan ätit en bulle så jag var inte hungrig. Vi satte oss vid ett bord och Jazzy började hugga in på den stora bullen som hon hade fått på en tallrik framför sig.

- Vad det gott? Frågade Justin efter ett tag och torkade bort några smulor som fastnat runt hennes mun.

Jazzy nickade glatt, hon kunde inte svara eftersom att hon hade munnen full med bulle.

Vi satt och pratade lite, tills Justin och Jazzy gjorde en jätte söt min som jag bara var tvungen att ha kort på.

- Haha, vad gulliga ni är. Jag får ta ett kort.

Jag tog upp mobilen och klickade fram kameran.

- Säg Cheese.

Dom gjorde den gulliga grimasen igen och kortet var nu taget.

- Kan jag lägga ut på Facebook? Frågade jag efter att jag tittat på bilden några sekunder.

- Självklart. Sa Justin och skrattade.

My Boy @justinbieber and he’s very cute sister Jazzy :D



Jag lade ut bilden och det var redan folk som började gilla.

- Vad hade du tänkt att vi skulle göra sen då? Frågade Justin och blinkade.

- Vet inte riktigt. Kan vi inte hyra en film, köpa godis och bara njuta av varandras sällskap?

- Jo, det vore skönt.

- Bra! Då kör vi på det.

- Justin... jag är klar. sa Jazzy, och kollade upp mot Justin.

- Jaha, vad vill du göra nu då busunge?

- Vill till Alexa.

- Okej då går vi dit.


En timma senare


Jag och Justin gick, på vägen hem till mig, in i en godisaffär som låg vid vägkanten. Här har jag och mina kompisar köpt godis ända sedan vi var jätte små.

- Vad vill du hyra för film? Frågade Justin och pillade på någon skräckfilm.

- Vad som helst utom skräck hatar det. Sa jag och kom att tänka på när jag och Hope hyrde Saw. Det är den hemskaste filmen jag har sett, och jag vill aldrig se något liknade igen.

- Det är lugnt, jag gillar inte skräck så mycket heller. Han ställde tillbaka filmen han pillat på och jag himlade med ögonen.

- Kanske en komedi eller något sånt.

- Ja, det blir bra.

Vi började plocka godis och det blev en hel del. Närmare ett kilo gissade jag på som minst. Vi gick till kassan och även fast jag hade sagt till Justin hade jag kunde betala 100 gånger, så lyssnade han inte.


På vägen hem gick jag och Justin hand i hand och skrattade för det mesta, tills vi mötte ett tjejgäng på vägen. Det var tjejer som jag kände igen, bland annat Sarah. När jag kollade närmare såg jag att Hope också stod där, mitt i klumpen. Hon hade färgat håret blont, kritvitt. Hon såg ut att ha sjukt mycket smink på sig, och Hope brukar aldrig bry sig om smink. Värst av allt var att hon hade en cigarett i en handen, när har hon börjat att röka? Det här är ju löjligt, jo jag och Hope bråkar fortfarande, men hon behöver inte göra en makeover och umgås med Sarah bara för det.

Jag kramade Justin’s hand hårdare och han kollade chockat på mig.

- Hope är där framme. Fick jag fram och försökte få Justin att gå en annan väg. Men Hope och dom andra kom fram till oss innan vi hann göra något åt det.


Det var kapitel 78. Vad tycker ni?

Kram Hanna & Cissi.


Kommentarer
Postat av: Ebba

Så bra!!! Vill veta vad som händer!

2011-11-25 @ 19:07:44
URL: http://ebost.blogg.se/
Postat av: Nichole

Wicked novell! Precis börjat läsa den och den är helt otrolig, cred till er :)

Puss!

2011-11-25 @ 22:44:33
URL: http://touchedbybieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0