Chapter 80- Diary

Tre månader senare- mitten på juli



Dagboks anteckningar

Nu hade det gått tre månader till, och jag vet inte var tiden har tagit vägen, tiden har bara runnit iväg.


Brian kom hem från sjukhuset med en gipsad arm. Han hade ett vitt bandage så Justin hade skrivit sin autograf på och så hade jag kladdat lite också. Brian tyckte mest det var kul.


Jag och Hope har fortfarande inte blivit vänner igen. Hon hänger fortfarande med Sarah och hennes gäng. Jag har börjat vara med med Sophie, och tro det eller ej, men hon är ihop med George. Det gillar dock inte Justin för då hänger ju jag med honom också ibland, och Justin vet ju hur det har vart mellan mig och George.


Det har blivit sommarlov, och det är riktigt skönt. Slippa all stress i skolan och bara ta det lugnt. Justin har haft en liten turné i Kanada, så han var borta i tre veckor och jag saknade honom massor. Men nu är han tillbaka och sitter jämte mig just nu, när jag håller på att skriva detta. Han vill att jag ska sluta skriva, så att vi kan göra något, haha. Älsklingen kallar, jag lovar att skriva snart..xoxo Joelle.


Jag la ner boken och log mot Justin.

- Bra, kom hit med dig. Sa Justin och klappade i sitt knä.

Jag tog hans hand och la mig tillrätta mot hans mage. Jag kramade om handen och tog undan luggen med ena handen, eftersom att det åkt i ansiktet på mig. Han kramade om min hand innan han förde den mot munnen där han gav den en mjuk kyss.

- Du är så romantisk Justin, vet du det? Frågade jag och kände hur det bubblade i magen.

Det är väldigt ovanligt att fortfarande känna så här för en person när man vart i ett förhållande ett tag, att få fjärilar i magen varje gång den personen rör en. I mitt fall så är det så med Justin. Jag älskar han över allt annat, och han är så omtänksam, så romantisk hela tiden. Han.. han är perfekt.

- Jo, några har väll sagt det till mig någon gång... Sa han och flinade upp sig...

Och bra självförtroende glömde jag också...

- Jag skulle aldrig frågat.

Jag lutade mig ännu mer mot honom suckade roat.

- Du frågade ju.

Jag vände mig mot Justin och mötte de finaste ögonen jag någonsin skådat, de ögonen jag först blev kär i. Hur kan man motså hand ögon? De är bara så.. underbara.

- Kom hit.

Justin la sig ner, så att jag hamnade på honom. Jag tryckte mina läppar mot hans, och han tog tag om min rumpa.
 

Jag lämnade hans läppar för en stund och skrattade till.

- Tog du precis på min rumpa? Frågade jag ironiskt och pussade honom snabbt på näsan innan jag tittade in i hans ögon igen.

- Vad ser det ut som?

Han klämde till på min rumpa, så hastigt att jag hoppade till.

- Haha, du förtjänar det.

Jag började kittla honom, och eftersom att jag låg på honom kunde han inte röra sig så mycket, även fast han är stark. När han inte skrattade eller försökte komma undan, tittade jag frågande på honom.

- Är inte du kittlig?

- Nej, inte så mycket. Det är mycket roligare att kittla andra, eftersom att man inte är kittlig själv.

Justin skrattade och stoppade en hårslinga bakom mitt öra.

- Nu förstörde du ju det roliga. Sa jag och la mitt huvud på hans bröst.

Långt där inne kände jag och hörde hans hjärta dunka. Han tog tag om min haka, så att jag fick lyfta min blick och se på honom.

- Gillar du stranden älskling?

- Ja, det gör jag väll, vadå då?

- Jag hade tänk att bjuda dig på en dejt, eftersom att det var så länge sen.

- Det skulle väll vara kul, men vad ska vi göra?

- Det får bli en överasskning, honey. Sa Justin och skrattade.

- Vad spännande. Sa jag och la ner huvudet igen.

Det ska verkligen bli spännande, undra vad han kommer göra.


Det var chapter 80, jag(cissi) och Hanna har kommit en bra bit på den här novellen. Gillar ni den eller? :) Kram Cissi och Hanna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0