Chapter 83-The Question, again... - Part 1

1 timma senare


Justin och jag låg bredvid varandra och tittade in i varandras ögon. Vi sa inget, men ibland log vi eller smekte den andras kind lite lätt.

- Har du lust att bada? Frågade Justin plötsligt och log stort.

Hmm, ja. Det är väldigt varmt här inne, och då menar jag inte Justin. Jag log och skrattade åt min tanke.

- Ja, jag kan behöva svalka av mig lite.

Justin skrattade och hjälpte mig att resa mig upp.

- Kom då.

Jag gick runt sängen och följde efter Justin som börjat vanka omkring. Det såg inte ut som om han har lärt sig alla vägar här inne riktigt än, men jag följde efter honom ändå. Jag vill ju inte gå vilse, det hade vart för pinsamt. Justin vände sig om, för att kontrollera att jag hängde med i svängarna. Och när han såg att jag gjorde det, log han ett snabb leende mot mig, innan han tittade framåt igen.


Efter att vi provat alla olika sorters vägar och dörrar, kom vi äntligen fram till poolen. Det blåa vattnet guppade lite lätt och såg riktigt inbjudande ut. Pollen var formad som ett hjärta, det var hur gulligt som helst.

Jag hoppade i.

- Kommer du eller? Frågade jag Justin som stod och tog av sig sin skjorta.

- Jadå. Svarade han och fumlade med en av knapparna.

- Här, låt mig hjälpa dig. Sa jag och gick upp ur det varma vattnet.

Han slutade att försöka få upp knappen när jag kom så nära att det kom vattendroppar, som droppade från mitt långa hår, på Justin´s ben. Jag log inbjudande och tog tag i hans krage. Utan att han hunnit blinka, drog jag med honom och slängde i honom i poolen. När han kom ovanför ytan, gjorde han en av sina kända hairflips, även fast han inte har samma frisyr som innan gick det, och det skvätte vatten överallt. Jag log stort och hoppade i jag med.

- Värst vad du hade bråttom. Sa Justin och tog tag om min rumpa.

- Ja, du fick ju inte upp den förbannade knappen.

Han skrattade och kysste mig. Direkt efter att våra läppar särats, var Justin borta. Jag tittade runt omkring mig för att se om jag såg honom, men det gjorde jag inte.

- Justin, det är inte kul. Kom fram. Ropade jag och simmade lite längre ut, bara för att Justin inte skulle kunna hoppa på mig, om det är vad han har tänkt.

Det var så tyst att min röst ekade i det stora rummet.

- Justiiin! Skrek jag och började bli riktigt rädd, vad har hänt honom?


Kapitel 83. Vi vet jätte kort, men det är två delar. Och vi tyckte att det här var ett spännande slut på del 1 :) Kram Cissi och Hanna.


Kommentarer
Postat av: Ebba

Vill veta vad som har hänt :/

2011-11-28 @ 20:54:30
URL: http://ebost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0