Chapter 13- Chrstmas Holiday



Jag satte mig ner på min plats igen och fortsatte med frukosten. Justin kom in till köket efter ungefär en kvart.
- Hej, sa han och log stort.
- Hej, mumlade jag, och kollade ner i frukosten.
- Vad är det? frågade han och satte sig på stolen jämte mig.
- Jag kan inte hålla på så här Justin, Selena är min kusin, och hon tar mig som en av hennes bästa vänner, hon litar på mig.
Justin suckade lite men jag ville inte möta hans blick.
- Vad ska jag göra? Jag kan gå och göra slut...
- Nej Justin. Det funkar inte så. Du kan inte bara göra slut med den ena och bli ihop med den andra. Det här funkar inte.
Jag reste mig upp, utan att bry mig om att Justin fortfarande satt kvar, utan att bry sig om att jag gick ifrån min kärlek.

Resten av helgen gick väldigt segt, eftersom att jag försökte så gott jag kunde undvika Justin och Selena blev fortfarande inte blev frisk. Det med att undvika Justin, gick inte direkt så bra. T.ex. igår på middagen, blev Justin placerad mittemot mig. Och fast jag försökte så gott jag kunde, kom jag ofta på mig själv med att sitta att stirra in i hans ögon. Och ibland när satt han och tittade på mig också, när vi möttes med blickarna vände jag bort min snabbt. Jag hade bara fått snacka med Selena några timmar i lördags och i söndags, och fast jag ville erkänna, kunde jag inte. Jag vet inte varför, men jag kunde bara inte.

Så när jag satt där i bilen på måndagen och såg bort mot stugorna som bleknade bakom oss, blev jag faktiskt lite deprimerad, och flera dagar efter, satt jag ofta väldigt tyst, både hemma och på lektionerna i skolan. I skolan klagade Hope alltid på att jag ofta var tyst nu för tiden, vilket gjorde att jag inte orkade med henne heller. När jag kom hem varje dag, drömde jag mig ofta bort i flera timmar efter skolan, och det slutade med att jag satt och tittade ut genom fönstret. Men när jag kom hem efter skolan idag, kände jag mig faktiskt lite hoppfull och glad.

Nu har äntligen jullovet börjat, och jag vill spendera alla kvällar med att sitta och mysa framför en brasa med godis i handen. Och vara ute i snön varje dag med Brian och ha snökrig, eftersom att han ofta brukar tjata om det, och nu börjar det bli till en vana. Jag kanske även kommer vara lite med Hope någon dag, om hon slutar tjata om precis allting som händer. Hon har börjat tjata ännu mer om Justin nu, och det tycker jag bara är ännu jobbigare än innan, eftersom att jag nu vet vad han är för slags kille, en kille som jag är kär i.

Det var första jullovs dagen idag så jag sov länge, och det var riktigt skönt. Jag vaknade vid halv elva av ett sms som var från Hope.
“Hallå, vill du hänga med och köpa julklappar? Så kan du berätta lite om din resa också? Kram Hope”

Jag hade nästan köpt alla julklappar, det var bara till mamma, Brian och Selena kvar. Jag svarade:

“Hej, visst , vaknade precis, men ska vi ses vid centrum?? Kram Joelle”

Jag gick upp ur sängen och in till badrummet. Jag bestämde mig för att ta en snabb dusch. Den blev inte så kort, utan när jag kom ut hade det redan gått tre kvart. Jag torkade mig snabbt, tog lite deo, och sprutade sedan på lite parfym, för att jag skulle lukta gott. Jag tog på mig något enkelt, ett par svarta jeans och en snygg topp till. Jag vill alltid ha lite färg till min kläder, så till detta fick det bli mina rosa Dr Martins, mina favorit skor. Mamma tyckte det var onödigt, så jag köpte dem själv, jag är ganska snål, men detta var ett av de bästa köpen jag någonsin har gjort.

Jag blåste håret och tog med mig mobilen ner till köket, där jag kollade ifall jag fått nått nytt sms, men det hade jag inte. Jag åt fort, gjorde mig iordning det sista, och tog sedan bussen mot stan.

När jag kom fram till stället där vi skulle mötas, höll några människor på att sätta upp en stor gran, som skulle stå mitt i centrum. Dom sätter upp en sån stor gran varje år, och jag tycker det är väldigt mysigt. Jag såg Hope, och två andra personer gå lite längre bort, men de vinkade stort när dom såg mig. När dom kom närmare såg jag vilka det var, Hope, Sophie och George....
Vad gör George här...?

Kommentarer
Postat av: Stina

Spännande som vanligt!!

2011-10-17 @ 20:45:33
Postat av: Quinee

Oooh va bra !!! En utav mina favo noveller hittills :D

2011-10-17 @ 20:47:48
URL: http://justinbieberstoriesnu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0