Chapter 14- See You Again



-Hej, sa Hope och gav mig en snabb kram.
- Hej hej, sa jag och kramade henne tillbaka.
- Sophie och George ville hänga med också, hoppas det är okej? Frågade Hope och log lite.
- Jadå, hej på er också förresten! Sa jag och skrattade till.
- Kan vi gå till “Wallmart” först? frågade Sophie efter ett tag och pekade på affären lite längre ner på gatan.
- Haha visst, coolaste stället i stan ju, sa Hope ironiskt och himlade med ögonen.
Vi skrattade lite och började gå mot “Wallmart”. Det var mest Sophie och Hope som gick och snackade, så jag och George hamnade bakom på något sätt. Jag trodde det var jag och Hope som skulle shoppa, inte hon och Sophie. Men tydligen inte. Tänkte jag och muttrade för mig själv.
- Du kan väl säga något, sa George efter ett tag och log prövande mot mig.
- Vad vill du att jag ska säga? Frågade jag och började pilla med min väska.
Ska jag säga att jag är arg för att han blev ihop med Miranda? Nej, skulle inte tro det. Plus att jag har egentligen ingen anledning till att vara arg på han längre, jag gillar mer den förbjudna kärleken..
- Är du arg? För att jag är ihop med Miranda? Frågade han nu och stannade.
- Nej, sa jag lite för fort.
Jag började gå igen och han följde efter.
- Okej, så vi är vänner?
- Självklart, sa jag och skrattade humorlöst.
Vi gick in i affären och började kolla runt lite. Jag hittade faktiskt en mascara till mamma, för det var vad hon önskade sig. Det var allt jag hittade där, och en liten skämtsak till Brian, det var en nalle som det stod “Love Ice Hockey” och ett stort rött hjärta på. Brian älskar ishockey, så den verkade bra, och den är även väldigt gullig.
- Kan vi inte fika? frågade Hope, sötsugen som hon är.
- Visst, sa jag och Sophie i mun på varandra och sedan började vi gå mot ett litet, mysigt café.
Jag bestämde mig för att beställa en vanlig kanelbulle och en stor latte. Sedan gick vi och satte oss vid ett bord längst in.
- Joelle, nu får du berätta hur du har haft det, sa Hope och log stort.
Jag hade inte berättat för någon av dem om Justin eller Selena, och det ska jag inte heller. Alla skulle bara flippa ur. Inte för att jag förstår varför, dom är bara vanliga ungar innerst inne.
- Jag har haft det bra, vad vill ni veta? Frågade jag och tittade mest på Hope, eftersom att jag visste att hon skulle fråga någonting, men istället var det Sophie som ställde den första frågan.
- Några snygga killar?
- Haha, det var bara från min släkt, och jag kan ju inte direkt tycka att min morbror eller sånt är snygga? Sa jag och försökte låta så övertygande som möjligt.
- Haha nej, det fattar jag väll.
Vi fortsatte att prata medans vi åt upp vår fika, innan vi bestämde oss för att gå vidare. Jag behöver ju fortfarande fixa någonting till Selena.
- Joelle, får jag snacka lite med dig? Frågade George tog tag i min hand, och drog med mig direkt när vi kom utanför cafét. Jag tittade frågande på Hope, men hon var lika förvirrad. Hon visste ju såklart att jag gillade George, så hon gav mig ett uppmuntrande leende därefter.
- Ja, visst. Sa jag och drog bort min hand.
Jag följde efter George tills han stannade, precis vid en gränd. Vad ska vi göra här? Tänkte jag och tittade mig omkring, inga människor i sikte.
- Jag och Miranda har gjort slut, var det första George sa när han dragit in mig i gränden.
Jag blev helt stum, varför berättar han det här, och varför nu?
- Jaha, sa jag ointresserad och tittade ut mot vägen där en gubbe precis gick förbi.
- Jag gillar någon annan, så jag gjorde slut...
- Får man fråga vem?
George skrattade till och satte sina händer på mina kinder, som var alldeles kalla, men blev varma under hans beröring.
Varför måste han få mig att känna så här? Jag vill inte känna någonting för honom, och det trodde jag att jag inte gjorde nyss, men tydligen inte.
- Joelle, jag tror jag är kär... i dig.


Jag mötte hans blick, och märkte att han närmade sig. Jag blundade när han tryckte sina läppar mot mina, i en mjuk, varm kyss. Jag började dra i honom och ville bara ha mera, men därefter kom jag på mig själv och puttade bort honom.
- George, jag vet inte hur jag känner, eller hur jag ska känna, jag är riktigt förvirrad just nu.

De närmaste två veckorna, har jag kysst dom två hetaste killarna jag vet, och jag som aldrig brukar ha pojkvän och få kyssar och sånt. Jag tittade upp mot George som stod och log mot mig, vilket gjorde att jag ville trycka upp mig mot honom och kyssa hela hans underbara ansikte. Men jag hejdade mig i sista sekunden.
- Du kan ju alltid tänka på det. Nu vet du i alla fall vad jag känner, ta så lång tid du vill på dig. Ska vi gå tillbaka till dom andra igen eller? Frågade han mig och log stort och sexigt.
Jag nickade och gick bredvid George fram till Hope och Sophie som satt och snackade. På vägen dit så snuddade våra händer, och då log jag mot honom. Vi bestämde oss för att gå vidare till ett köpcentrum där dom har det mesta, så där kan jag förmodligen hitta någonting till Selena. Selena och jag har faktiskt hållt kontakten sedan förra veckan, och jag vill hennes bästa eftersom att hon förtjänar det, speciellt från mig. När vi gick längre och längre in i köpcentret, blev det också mer och mer tjejer som trängde sig. Vad gör så många här, alla köper ju inte julklappar just idag? Helt plötsligt släppte Hope ifrån sig det högsta ljud jag någonsin hört, vilket gjorde att jag fick hålla för öronen.
- OMG!! Herregud!! Skrek hon och började hoppa upp och ner på stället.
- Vad är det? Frågade jag henne förvånat och följde hennes blick.
- Det.. ä... är Ju... Justin... Bieber... Stammade hon och pekade in mot smyckesaffären.
Jag ställde mig på tå och letade efter ett par bruna ögon. Efter ett tag såg jag de bruna ögonen, de ögonen jag längtat efter i 1 vecka snart. Han stog borta vid klungan av tjejer och skrev autografer såg det ut som. Vad gör han här?

Då var det Kapitel 14. Hoppas ni gillar det.
Vad kommer att hända mellan Joelle och George, och framför allt, mellan Joelle och Justin.
Om ni kommenterar mycket så får ni nästa snart, // Hanna och Cissi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0