Chapter 16 - Call Of A Life Time



Jag slog sakta in nummret och låg en lång stund och bara tittade på skärmen där alla siffror stod. Är det här verkligen Justin´s nummer, jag måste få reda på det. Jag tryckte på ring, men en sekund efter kom Brian in i rummet, så jag la på efter en signal.
- Joelle, vill du vara med och baka pepparkakor med mig och mamma?
- Ja, jag kommer snart. Ska bara ringa ett viktigt samtal först. Sa jag och viftade med mobilen.
- Okej.
Brian gick ut ur mitt rum samtidigt som jag funderade om jag skulle ringa eller inte, men det här måste göras! Jag slog nummret igen och väntade på att Justin skulle svara, med en stor klump i halsen.
- Hej, det är Justin, sa han.
Jag satt helt blickstilla och bara lyssnade på hans röst.
- Hallå? Fortsatte han.
Nu kände jag mig bara tvungen till att svara, det är ju bara elakt att låta han sitta där bakom luren som en förvirrad fisk, haha.
- Hej Justin... Det är Joelle.
- Joelle, jag trodde inte att du skulle ringa, jag...
- Justin, måste vi ta det här över telefon?
- Nej absolut inte, men vart ska vi mötas? Du kan ju annars komma över till mitt hotell. Ifall du vågar haha. Sa han och skrattade ett underbart skratt som gjorde att mina kinder blev alldeles rosiga.
- Vart ligger det? Frågade jag efter en stund och funderade vilket hotell han låg på.
- Det heter Atlanta Star Five. Om du inte hittar kan jag be Kenny hämta dig eller något, om du vill.
- Nej, det behövs inte. Ska vi mötas i receptionen då eller? Frågade jag och lyssnade spänt.
Gör jag verkligen det här?
- Är du säker på att jag inte ska be Kenny hämta dig? Men ja, isåfall möts vi i receptionen. Eller nej, gå in i hissen och åk upp till våning 3. Paparazzi du vet.... Sa han och suckade högt i luren.
- Ja, jag är säker. Jag har egna ben att gå med haha. Vi möts där då. Sa jag och skrattade ett nervöst skratt.
- Vi ses. Avslutade han och jag hörde att han log bakom mobilen.
När jag lade på, satt jag och tittade på mobilen som ett fån. Ska jag träffa Justin alldeles själv, hur ska det här gå? Jag måste säga till han att jag fortfarande inte kan göra så mot Selena, det är nog min enda förklaring till varför jag kan avstå honom, på grund av släkten. Det är nog bra att jag ska göra det här, han åker väll ändå på turné hela tiden? Tänkte jag och gick ner till köket där pepparkaksbakningen var i full gång. Mamma stod och lade upp pepparkaksdeg på en plåt medans Brian satt och kavlade för fullt, han hade väldigt mycket mjöl på näsan också, gulligt! Jag gick fram till Brian och tog en liten degklump och stoppade i munnen. Det smälte i munnen och det smakade kanel. Hoppas dom är klara när jag kommer hem, så jag kan ta ett smakprov.
- Jag går ut en sväng. Sa jag, vänd mot mamma, som precis stoppade in den fulla plåten i ugnen.
- Vill du inte vara med och baka då? Frågade hon förvånat och smällde igen luckan hårt.
- Nej, jag kommer hem snart. Så om ni fortfarande bakar eller om ni fortfarande har deg kvar rättare sagt, haha, så kan jag baka då. Sa jag och tittade på Brian som precis stoppade en stor degklump i munnen, usch vad han kommer må illa sen.
- Okej, ha så kul. Sa mamma och började baka igen.
Jag nickade och gick ut till hallen och tog på mig mina vinter kängor. När jag gick på vägen, var det bara så fint. Det hade snöat dagen innan så nu var det väldigt mycket snö, och i träden hade man satt upp ljusslingor. Jag verkligen älskar julen!
När jag kom upp till hotellet var det väldigt många fans utanför som ropade Justin´s namn hela tiden. Nu förstår jag varför, har är en underbar kille som är söt som socker. Hur ska jag komma in här? Tänkte jag och rundade alla stängsel, tills jag kom fram till vakter som stog och vaktade alla ingångar. När jag kom fram till honom stoppade han mig först.
- Vart ska du unga dam? Frågade han strängt och motade bort mig.
- Jag ska in på hotellet. Men inte av samma anledning som du tror. Sa jag och rynkade på ögonbrynen.
- Vad heter du unga dam?
- Joelle. Sa jag och tittade trotsigt på den stora vakten.
Han såg ut att fundera ett tag innan han tog tag i min arm, hårt.
- Kom med här unga dam! Du bryter mot regler! Ropade han och drog med mig bakom stängslena.
Jag tittade på honom, vad har jag gjort? Tänkte jag och började streta emot.
- KOM! Ropade han och drog med mig längre och längre in.
Jag vände mig om i farten och såg hur alla fans fortfarande skrek Justin´s namn, men några kollade även på mig. Tror han att jag är ett galet fan, som vill komma åt Justin. Jo, jag vill komma åt Justin, men bara för att reda ut saker, inte för att skrika och hålla på.
- Vad har jag gjort? Ropade jag och ryckte i min arm, för att han skulle stanna.
Han stannade för en sekund innan han gick bakom mig och puttade mig istället.
- Kom igen, det måste verka som om du är ett galet fan, hjälp till här lite! Viskade han och började att skratta.
Jag tittade häpet mot honom innan jag fattade vinkeln, jag började dra igen och för en sekund kom jag lös, så att jag sprang längre in. Men direkt efter, hörde jag hur vakten kom flåsande efter mig och tog tag i mig igen. Resten av vägen in gick jag nästan vanligt, eftersom att alla fans knappt kunde se mig nu. När vi kom in till receptionen, var det fullt av vakter där också. Men han stannade mig vid en av de stora sofforna och log stort mot mig.
- Haha, du var ju riktigt bra. Det är precis så fans brukar göra, du passar som ett galet fan. Sa han och skrattade sitt bullriga skratt igen.
- Haha, nej tack. Sa jag och log stolt.
- Herr Bieber sa till mig att jag skulle släppa in en som hette Joelle. Och alla andra vakter visste också det, så du hade fått komma in ändå, även fast det inte var med mig.
Jag skrattade och nickade, smart av Justin. När jag sagt hejdå till den snälla vakten, gick jag fram till hissen och tog den upp till våning 3. När hissdörrarna öppnades, gick jag ut och letade efter Justin. Men jag såg inte en syn av honom. Jag gick, vilsen, omkring och fick tanken om att han kanske lurade mig eller någonting, när jag kände en arm på min axel. Jag drogs in i en mörk vrå.
- Så du kom.... ?
Sedan kände jag ett par läppar mot mina.

Här har ni ett långt kapitel :) Jag tycker det ska finnas en gilla och ogilla knapp på bloggen, så att vi vet om det är dåligt eller inte! Ifall ni tycker att vi ska ändra på nått, eller om det är nått som ni vill ska hända, kommentera gärna då, för annars vet vi inte:)
Kram Cissi och Hanna.

Kommentarer
Postat av: Fanny

TRYCKER PÅ GILLA-KNAPPEN ;)

2011-10-19 @ 11:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0