Chapter 19- The Date With Bieber


Justin gick ut ur bilen samtidigt som jag stängde dörren till vårat hus.
- Hej cutie, sa han och gav mig en kram.
- Hej, svarade jag och besvarade kramen med besvikelse, jag hade gärna kysst honom.
- När vi kommer inomhus. Viskade han som om han visste vad jag just tänkt.
Jag nickade besviket och gick mot bilen, där Justin öppnade dörren för mig. Jag log mot honom och satte mig i sätet.
- Hej, du måste vara Joelle?
Jag ryckte till och tittade bakåt, där satt en kille och log mot mig.
- J.. ja. Sa jag och tittade frågande på Justin när han kom in.
Rätt som det var omringades bilen av papparazzis, så jag gömde ansiktet i händerna. Jag vill ju inte komma i alla tidningar som finns direkt. Tänkte jag och suckade.
- Du måste undra vem jag är? Sa killen där bak igen, så jag vände mig om.
- Jag heter Kenny. Sa han och sträckte fram handen.
- Joelle. Sa jag och skakade hans hand.
 

- Haha, tro mig. Jag vet. Du är det enda Justin pratar om. Sa han och skrattade ett mörkt skratt.
Jag vände mig mot Justin, som log mot vägen.
- Vadå? Jag vet att jag inte har känt henne länge, men hon är speciell. Fick mig att falla pladask direkt. Och jag faller knappt för tjejer. Sa Justin och vände sig snabbt mot mig innan han vände sig fram igen.
- Samma för mig. Sa jag och kramade om Justin´s hand.
- Kan du säga vart vi ska nu Justin? Frågade jag nyfiket och och tryckte på hans hand som nu låg på mitt lår.
- Fortfarande överassk.... Började han, men blev avbruten av Kenny.
- Ni skulle la till det där fiket vid havet väl?
Justin tittade snabbt bak och tittade surt på Kenny.
- Nu förstörde du överasskingen Kenny. Muttrade Justin lågt.
- Haha, det gör inget. Jag ville ju veta. Sa jag och pussade på Justin´s kind.
- Oj man. Jag visste inte. Sa Kenny och klappade på Justin´s axel.
- Gör inget. Sa jag snabbt och log mot honom.
Plötsligt började min mobil ringa, så jag letade upp den och svarade med ett klick.
- Joelle.
- Hej det är Selena.
- Hej! Sa jag och log.
- Jag måste prata med dig... Började hon, men blev avbruten av mig.
- Jag ringer dig snart. Inte bra tillfälle att snacka just nu. Sa jag och tittade på Kenny och Justin som börjat snacka.
- Okej. Hejdå så länge då.
- Hejdå. Jag avslutade samtalet och log.
- Vem var det? Frågade Justin plötsligt och tittade på mobilen i min hand.
Jag tvekade lite innan jag svarade.
- Det var Selena...
Plötsligt fick Justin bråttom att titta ut genom fönstret. Jag tittade frågande på honom och tittade sedan bak mot Kenny som ryckte på axlarna. Precis när jag skulle svara, stannade bilen framför ett gulligt fik.
- Framme. Sa Justin och log, fortfarande lite borta, det såg ut som om han tänkte på annat.
- Okej, bra.
Jag öppnade dörren och gick ut ur bilen. Vi gick ganska tätt ihop in till café men vi höll inte handen, för Justin ville inte att vi skulle gå ut med att vi dejtade ännu.
- Justin, jag sätter mig där borta, säg till om det blir problem okej? Sa Kenny och pekade på ett bord lite längre bort.
- Gör så, sa Justin och log lite.
- Så vad vill du ha? Frågade Justin, och vände blicken mot mig.
- Samma som du, svarade jag och log lite.
- Haha, okej, gå och sätt dig vid ett bord på länge, så blir det en överraskning, okej?
- Okej då.
Jag skrattade lite och gick mot ett bord som låg i hörnet. Jag satte mig och väntade på att Justin skulle komma. Jag började tänka på vad Selena ville , hon lät ju jätte ledsen, jag tänkte ringa henne men då kom precis Justin.
- Så, det blev hallonsorbet, du gillar det va? sa Justin och log samtidigt som han satte sig på en stol mitt i mot mig.
- Jadå, det är jättegott.
Vi började äta, och det var jätte gott som jag förutsett.
- Så vad har du gjort idag då? frågade jag och log.
- Jag har varit i studion, och jobbat på ett nytt album.
- Jaha, vad roligt. Kan du berätta något om det?
- Det heter Mistletoe, sa Justin och log. Jag kom på namnet på albumet när jag träffade dig.
- Va? När du träffa mig? Vad gullig du är, sa jag och tog i Justin’s hand som låg över bordet.
- Vi träffades ju under en mistel, så jag tycket det passade bra, det kommer faktiskt ut om någon vecka.
- Vad kul, jag lovar det kommer vara jätte bra.
- Mm, jag hoppas det. Men har du åkt helikopter någon gång?
- Nej, hurså? Sa jag och log.
- Då kanske du vill hänga med mig och så kan vi åka över Atlanta.
Samtidigt som Justin sade det öppnades dörren, och Selena kommer in...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0