Chapter 2- Best Freinds Or Are We?- part 2


Bild från http://weheartit.com/

Efter skolan gick vi direkt hem till Hope, eftersom att vi skulle vara med varandra idag för hon ville visa någon ny sak som hon köpt. Vi pratade hela vägen hem till Hope, faktiskt inte om Justin denna gången, vilket jag är väldigt glad för. Hope bor i ett ganska stort hus nära sjön som är nybyggt. Det är väldigt dyrt att bo där, men Hope´s föräldrar jobbar som typ advokater eller nått sånt, så de har råd.
- Är du hungrig? Frågade Hope direkt när vi kom in genom dörren.
- Ja, jag åt ju inget i skolan.
- Just det, blir det bra med mackor?
- Självklart, med ost och ketchup?
- Ja, vad annars?
Det låter jätteäckligt med ost och ketchup på en macka, men det är det inte. Första gången jag och Hope gjorde något, så åt vi sånna mackor, och det var otroligt gott. Först var det bara för att vi skulle ha ett eget matprogram hemma hos Hope framför hennes föräldrar,, så vi gjorde ju bara någonting. Men jag blev riktigt förvånad när det faktiskt var gott. När vi båda ätit upp våran macka dukade vi av.
- Ska vi gå upp, så kan jag visa min nya parfym, som luktar himmelskt? Frågade Hope när vi blivit klara.
- Visst.
Vi gick upp till Hope’s rum, och hon tog fram parfymen. Hon sprutade lite i luften framför mig. Jag tyckte att det luktade gott, men lite för fruktigt för min smak.
- Visst luktar den gott? Det är Justin’s parfym, och sa jag att han var i Brasilen nu...?
- Hope, du sa att du inte skulle...
- Men han är i Brasilien, min kusin kanske får träffa han....
- Hope...
- Vad? det är ju jätte coolt, tänk om hon får bli OLLG, omg!
- Hope, helst seriöst, jag måste dra. Packa du vet, vi ska åka snart.
Jag suckade och gick ut ur Hope’s rum.
- Joelle, förlåt, jag ska sluta, ropade Hope efter mig, men jag ville inte höra.
Jag tog på mig mina slitna converse, min jacka och smällde igen dörren med en smäll efter mig. Jag gick med snabba steg hem, eftersom att det började bli väldigt kallt ute nu. Hope sa ju att hon inte skulle prata om Justin mer. Jag orkar verkligen inte mer. Vi är ju bästa vänner, men jag stör mig på att hon pratar om Justin hela tiden. Enda sedan han blev upptäckt på typ youtube eller vad det nu var, så är det enda Hope har kunnat snacka om. Jag börjar verkligen irritera mig på det. Varför är han mer speciell än alla andra? Tänkte jag och tryckte jackan hårdare mot kroppen, för att försöka värma mig lite.
När jag väl kom hem mötte jag mamma i hallen.
- Hej gumman, Mandy ringde innan, sa mamma och lät inte så glad.
Nej, vad har hänt nu? Jag har verkligen sett fram i mot den här  lilla resan....


Det var del 2 av andra kapitlet! :) / Cissi och Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0