Chapter 22- Christmas Eve Part- 1


När jag vaknade på morgonen var ingen annan än jag vaken. Jag tittade på klockan och såg att den var 6, lika bra att ta en joggingtur. Tänkte jag och åt lite frukost innan jag gick ut och låste efter mig. När jag började springa kände jag mig konstigt nog fri. På tanke vad som hänt de senaste dagarna, var det skönt att komma ut och bara ha en stund för sig själv, känna vinden i håret. Även fast det var snö ute och sjukt kallt, fick jag lätt upp värmen och sprang som bara den.
- Joelle!

Jag stannade och vände mig om. Lite längre bort stod George och vinkade mot mig. Jag övervägde att börja springa igen, eftersom jag inte snackat med honom sen han sa att han gillade mig, och det ville jag inte heller. Han kom fram till mig och gav mig en kram.
- Fryser du inte? Frågade han och höjde på ögonbrynen medans han såg ner på mina collegebyxor och en enkel överdragströja som jag tagit i farten.
- Nej, inte när man springer. Sa jag och såg hur ett moln av ånga åkte framför min mun när jag andades ut.
- Aha... Hur mår du då?
Jag kunde ju inte säga som det var, Jag mår dåligt över att Justin Bieber lekte med mitt hjärta och krossade det sedan som en kaka som åker i golvet och jo! Dessutom sa jag att jag älskade honom! Jag slog bort tanken och klistrade på ett leende.
- Bra. Julafton idag ju! Sa jag och log stort.
- Med tanke på julafton... Började han och tittade på mig.
Efter ett tag stoppade han sin hand i sin jackficka och tog ut ett rött paket. Jag tittade frågande på honom och möttes av ett leende innan han räckte fram det lilla paketet. Jag tog emot det och tittade konstigt på det. Ger han mig en julklapp? Jag har ju inte köpt något till honom.
- God jul. Sa George och log väntande på min reaktion.
- Hade tänkt lämna av den, men här kom du springandes. Sa han efter ett tag när jag inte svarade.
- Åh.. Tack. Fick jag fram och log ett falskt leende.
- Äh, öppna det! Sa han och log förväntansfullt mot mig.
- Jag har ju inte köpt någonting till dig... Sa jag och såg ner på paketet som såg så snyggt ut i min hand, men snören och allt. Till och med ett kort satt fast i snöret. Han viftade bort min kommentar.
- Det behövs inte. Öppna nu, jag vill se vad du tycker.
Jag tvekade lite innan jag rev bort pappret med omsorg, för att det inte skulle gå sönder. Där låg en blå ask från.... Tiffanys. Jag tittade upp och jag visste att min mun var vidöppen.
- T... Tiffanys? Stammade jag fram och såg, med stora ögon, ner på asken i min hand.
- Ja, gillar du inte smycken där ifrån eller? Frågade han plötsligt och såg orolig ut.
Jag viftade bort hans fråga med min hand och stirrade på honom. Hur hade han råd med det här?
- Hur hade du råd med det här? Frågade jag, utan att bry mig om att man inte frågar någonting sånt. Jag är bara tvungen att veta varför han köpte en present från Tiffanys när han kunde köpt någon annanstans, på något billigare ställe.
- Vadå? Det är inte så dyrt där? Frågade han och såg in i mina ögon, och log.
Jag tittade på honom, är han rik eller något?
- Du har inte öppnat det än! Sa han otåligt.
Jag skakade på huvudet för mig själv innan jag öppnade asken. Där låg ett halsband, ett silverhjärta satt fast på kedjan. Om jag tittade närmare på hjärtat kunde jag se att det stod någonting, “You own my heart” .
- Så, vad tyckte du? Frågade George efter ett tag och log stort.
- Herregud... Jag kan inte ta emot det här George. Sa jag och sträckte fram halsbandet.
- Vad pratar du om? Frågade han och rynkade ögonbrynen åt mig.
- Jag kan inte ta emot det.
- Jo. Det här är min present till dig från mig. Om du inte vill ha det, släng det. Ge inte tillbaka det till mig. Sa han och stängde min hand om halsbandet.
Plötsligt började jag hacka tänder, vilket måste hörts, eftersom att George såg på mig.
- Nu fryser du, jag skulle ändå gå nu. Sa han och vände sig om för att gå.
- Tack för halsbandet! Det var inte det att jag inte gillade det, blev bara väldigt förvånat! Skrek jag efter honom, som tynade bort mer och mer.
När han var borta började jag springa igen, med halsbandet dinglades i min hand.

När jag kom hem sprang jag in i duschen och tog en lång, lång varm dusch. Egentligen ville jag inte gå därifrån, men eftersom att både mamma och Brian knackat på dörren ett antal gånger, gick jag ur duschen och in till mitt rum där jag började fixa i ordning mig för kvällen. Det fick bli en vit klänning som jag pyntade upp med en vit/svart kofta, ett pärlarmband jag fick av mamma förra året och faktiskt så valde jag att sätta på George´s halsband. Jag kände att det var det minsta jag kunde göra, eftersom att han tagit så hårt på vad jag sagt.
 

Joelle, fast utan det blonda håret.

När jag tagit på mig, sminkade jag mig i en “jul” sminkning innan jag började med håret. Det fick bli en snygg uppsättning med flätor och en lätt lockad lugg.

Undra om Selena kommer idag... Tänkte jag och granskade resultatet i spegeln.


Mycket bilder i det här kapitlet :) gilla/ogilla?
//Cissi och Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0