Chapter 22- Christmas Eve- Part 2


Jag tog på mig vita klackskor innan jag gick ner till köket, där mamma arbetade för fullt. Hela bordet i vardagsrummet var redan fullt av alla sorters julmat. Men bredvid maten låg en tidning, som jag gick och tog upp. På framsidan var det Justin och …. jag? Jag stod och stirrade på bilden ett tag innan jag började läsa texten.
“ Den 17 åriga Justin Bieber sågs ute med en tjej sent i förrgår kväll, som inte var Justin´s flickvän Selena gomez. Vi har inte identifierat denna mystiska tjej ännu, men det varar nog inte länge förrän Justin berättar den här stora hemligheten för oss. Vad kommer Justin´s fans att tycka om det här? De tyckte redan att det var svårt med att han dejtade Selena, som fortfarande får dödshot, men nu dejtar han två? De sågs ute på ett café i Atlanta, där de satt och fikade en stund i lugnt och ro. Tills vi såg hur självaste Selena Gomez kom inspringandes! Har flickvännen upptäckt Justin´s affär? Är det slut på Jelena nu?
Jag stirrade på tidningen och andades tungt.
- Åh hej gumman, såg inte att du var här! Sa mamma och log mot mig.
- Ska du inte göra dig i ordning? Frågade jag efter ett tag och granskade mammas outfit. Hon hade ett par mjukisbyxor, en vit t-shirt, och ett förklädde med pepparkakor på.
- Jo, jag ska bara göra klart här, kan du lägga in bullarna i ugnen, och kolla till kalkonen och så, frågade mamma stressat och pekade på ugnen.
- Jadå.
Mamma gick ut ur köket med snabba steg, och jag började med att lägga in bullarna i ungen.

Efter ungefär fyra timmar knackade det på dörren. Brian sprang glatt och öppnade, och jag kom lite efter.
- Hej, mormor morfar, sa jag och gav dem varsin kram.
- Joelle, kolla på dig, du har blivit så vacker, sa mormor och granskade mig från topp till tå.
- Tack, sa jag och log.
Morfar kom in med en jätte stor kasse med en tomte på, så det var antagligen julklappar i.
- Så är vi först? Frågade morfar och kollade på mamma.
- Ja, dem andra ska komma vilken sekund som helst.
Alla gick in i vardagsrummet, och efter lite prat knackade det på dörren igen, och då kom farmor, farfar, min faster och hennes barn.
- Hej, sa jag glatt och gav all varsin kram.

När alla hade kommit satte vi oss vid bordet, och började hugga in den goda maten och alla började prata genast att småprata. Selena var inte här, inte ens Mandy, dem skyllde på att Selena skulle träffa hennes pappa, men jag visste att det var för hon inte ville träffa mig...
Jag satt mest och pratade med min kusin, Olivia, hon är ett år yngre än mig.
Olivia
- Du vet imorgon.... Började Olivia, men blev avbryten av att det plingade på dörren.
- Snälla Joelle, kan inte du öppna? sa mamma och kollade på mig.
- Okej då, sa jag och suckade.
Jag gick ut mot hallen, och kollade mig fort i speglen innan jag öppnade dörren. Där stod Justin, och log lite prövande.
- Innan du stänger dörren. Vi måste prata.
- Jag ger dig en minut, och kom inte med någon dum ursäkt den här gången.
- Får jag komma in?
Jag nickade lite och Justin steg in.
- Okej... Jag börjar med att säga förlåt, jag skulle ha gjort slut med.... Började Justin men jag avbröt honom.
- 45 sekunder kvar.
- Jag vet inte vad jag ska säga mer än att jag är extremt ledsen, och jag och Selena är inte vänner längre. Jag hatar mig själv för att jag har gjorde det här, snälla Joelle, förlåt mig. Om vi ska vara ärliga, så gjorde jag inte slut med Selena ifall du inte... ville ha mig mer...
- Du sa vad? sa jag chockat och kollade på Justin som kollade ner.
- Du hörde, och det låter jätte dumt, men så är det, och snälla förlåt mig.
- Justin, jag vill inte vara något andrahands val....
- Nej, det är du inte, tro mig. Det finns bara ett val för mig, ifall....
- IFALL VAD? sa jag argt.
Jag orkade verkligen inte med det här mer, och framför allt inte på julafton, när nästan hela släkten hör på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0