Chapter 23- George Time.



Jag stannade till och stirrade förvirrat mot dörren. Vad gör George här? Tänkte jag och rynkade på ögonbrynen.
- Joelle? Hörde jag hur George sa igen. Är du där inne? Fortsatte han och knackade på dörren.
Ska jag sitta här och vänta på att han ska gå eller ska jag släppa in honom? Jag tittade på Justin och märkte att han var bekymrad. Nej, stackars Justin. Han måste tycka att det här är jobbigt.
- Joelle! Jag vet att du är där inne, snälla förlåt för imorse, jag blev bara lite ledsen.
Jag gav Justin en sista blick innan jag gick mot dörren. Jag öppnade den och såg hur George lyste upp när han såg mig.
- Hej! Han kom mot mig och tänkte precis krama mig när han såg Justin bakom mig.
- Åh, du har besök. Fortsatte han och tittade ner.
Hade han hoppats på att vara själv med mig eller nått? Jag skiftade förvirrat blicken mellan Justin och George. Justin gick sakta fram till oss och tog George i hand.
- Läget mannen? Frågade han och kisade upp mot George som var mycket längre än han.
- Bara bra! Sa George och tittade plågsamt på mig.
Justin vände blicken mot mig och väntade på att jag skulle presentera honom.
- George, det här är Justin, Justin det här är George. Sa jag och pekade mellan dom.
De nickade mot varandra som hej innan båda tittade på mig. Förväntar dom sig att jag ska göra någonting? Jag suckade och vände blicken mot George.
- Vad v.... Började jag, men blev avbruten av att George tog tag om halsbandet runt min hals.
- Du har ju på dig det! Utbrast han och gav mig ett leende.
- Öhm... ja. Sa jag och vände blicken mot Justin som tittade svartsjukt på George.
Det såg ut som om Justin skulle slå till George när som helst, så jag log mot George igen.
- Så, vad var det du ville? Frågade jag och gick in i rummet.
Justin tittade fortfarande på George, men när jag harklade mig, kom han efter mig.
- Eh... Jag ville prata lite bara, men du verkar ju upptagen. Sa George och tittade menande på Justin.
Jag kollde på Justin med Är- det- okej blicken och Justin nickade långsamt.
- Vi kan gå till badrummet och prata, om det går fort. Sa jag och log lite mot George.
- Okej, visst.
George sken upp i ett stort leende och vi gick in i badrummet.
- Så vad ville du? Sa jag och satte mig på en liten bänk i hade i badrummet.
- Jag undrar... om du skulle vilja gå ut och... äta med mig någon dag.... som en dejt? Frågade George och kollade generat ner.
Va? Ville George gå ut och äta med mig? Som en dejt? Jag är ju typ ihop med Justin, herregud, vad ska jag göra? Men jag har ju varit ganska taskig mot George... och han kanske förtjänar en andra chans. Min hjärna ville att jag skulle säga “ja, ge honom en andra chans,” medans mitt hjärta tyckte tvärtemot, “Du har ju Justin”.
- Eh... Ja, det skullle jag vilja, hörde jag mig själv säga.
- Vad bra! Sa George glatt, och närmade mig sakta.
Han lade sina armar runt min midja medans jag lade min ena hand på hans kind, och våra läppar möttes i en varm och mjuk kyss.

George avslutade kyssen och kollade in i mina ögon. Vad har jag gjort? Var min första tanke som kom upp. Justin då?
- Detta kanske låter lite konstigt... Men jag tror är kär i dig Joelle. Den här kyssen... Joelle, jag tor jag älskar dig...
Mina tankar flög runt i mitt huvud samtidigt som jag hörde någon springa ner från trappan. Jag sprang mot dörren, och hoppades att det inte var den jag trodde det var. Jag öppnade dörren med en väldigt fart, och kollade ner för trappan där ser jag en liten bit av Justins tröja....

Vad kommer hända mellan Justin och Joelle, och var det fel av Joelle att säga ja till George? Lägg en kommentar så vi får höra era åsikter :D Kramar Hanna & Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0