Chapter 27- I Don't Want To Do This

 


På vägen till huset satt jag och tittade ut genom fönstret, helt tyst. När Kenny frågade mig något mumlade jag bara ett snabbt svar innan jag återgick till att titta på det snötäckta landskapet som susade förbi. När vi körde in på en väldigt bred infart fattade jag att vi var framme, så jag satte mig rakt och tittade framåt istället. En väldig grind började visa sig i mörkret framför oss, som Kenny stannade vid.

- Det är Kenny. Sa Kenny medans han tryckte på en apparat som satt fast på grinden.

Precis då hörde jag ett gnisslande ljud, vilket fick mig att bli lite rädd. Men när jag fattade att det var grinden som höll på att öppnas, skrattade jag för mig själv. Kenny gav mig ett leende innan han började koncentra sig på att parkera den stora bilen precis vid ingången. Han var så koncentrerad att hans tungspets var utanför munnen. Jag skrattade åt honom, och var tacksam för att Kenny muntrat upp mig.

- Så, framme. Sa Kenny och stängde av bilen med ett klick.

Jag nickade sakta och tittade upp mot huset. Jag visste inte att Justin bodde så här stort, men vad ska man vänta sig? Han är den rikaste tonåringen i världen.

men med snö runt om.

-Kom igen, nu ska du träffa Justin.

Kenny gick ut och runt på min sida där jag fortfarande satt och tvekade. Justin hatar mig, han vill säkert inte träffa mig.

- Jo, angående det... Började jag, men blev avbruten av att Kenny drog mig ur sätet.

- Inga men unga dam. Du ska prata med Justin, annars vet jag inte vad jag gör. Justin älskar dig, du älskar honom. Även fast ni inte kännt varandra så länge så känner ni denna sortens kärlek till varandra, det är ovanligt. Se så, sätt fart. Sa Kenny och puttade mig löst mot huset.

Jag suckade, och gick ut ur bilen. Vi gick uppför trappan till huset, och Kenny knackade lite på dörren innan han öppnade den.

- Justin är nog på sitt rum. Det ligger på andra våningen och till höger. Du kan gå upp. Sa Kenny och pekade på trappan.

- Okej.

Jag tog av mig mina skor och gick upp för trappan. Övervåningen var verkligen stor så det var svårt att hitta Justins rum, när Kenny säger till höger och det finns typ fem rum till åt höger. Det stog “WC” på ett utav rummen så jag antog att det inte var det rummet, sen var en dörren öppen och där inne var Justin inte heller. Jag chansade med att öppna en dörr, och jag råkade öppna en garderob. Jag log lite för mig själv. Nu hade jag 50% chans att öppna rätt dörr. Jag gissade på en och det var rätt dörr. Justin satt i sängen med datorn i knät, han hade en keps på huvudet men ingen tröja på överkroppen.

Justin tittade förvånat upp och mötte min blick.


Vad tror ni kommer hända? // Hanna & Cissi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0