Chapter 29- A Wonderful Gift


Joelle´s Perspektiv


När Justin körde in på min uppfart ville jag inte gå ut. Jag ville vara med Justin för resten av kvällen och bara mysa.

- Såg du presenten jag lämnade? Frågade Justin plötsligt och stoppade en hårslinga som hamnat framför mina ögon, bakom mitt öra.

- Ja, men jag hann inte öppna den. Innan du vet, jag sprang iväg.

Jag hade helt glömt bort Justin´s present, jag tror den ligger i min skrivbordslåda.

- Hmm.... Kanske jag ska vänta tills du har öppnat den då? Frågade han och pussade mig på kinden innan han gick ut och öppnade dörren för mig.

- Tack. Sa jag och log stort innan jag gick in, utan att hålla Justin´s hand, eftersom att det kanske är möjligt att papparazzis hittat oss trots allt.

Direkt när jag öppnade dörren såg jag hur mamma kom rusandes.

- Joelle! Du får inte göra så här mot mig! Jag blev faktiskt orolig! Skrek hon och försökte titta strängt på mig.

Men hennes min sprack upp i ett leende direkt efter och kramade hårt om mig.

- Åh, Joelle. Suckade mamma och pussade mig på pannan.

- Förlåt mamma, jag tog en promenad bara. Sa jag efter hon släppt mig och vände blicken mot Justin som förvirrat, stod och såg på oss.

- Åh, hej Justin. Tack för att du körde hem min lilla flicka. Sa mamma och klappade Justin på armen.

- Ingen big deal.

Jag tog av mig skorna och väntade på att Justin skulle göra samma sak.

- Klockan är väldigt mycket.. Sa mamma bakom oss men jag avbröt henne.

- Vi ska bara kolla en sak, ta det lugnt. Sa jag och tog tag i Justin´s hand.


När jag satt på sängen och hade det lilla paketet i min hand, kände jag mig väldigt spänd. Undra vad det är han har gett mig. Just i det ögonblicket kom jag på att jag inte köpt någonting till honom.

- Jag har glömt att köpa till dig Justin. Sa jag och tittade in i väggen.  Då borde jag inte öppna din. Fortsatte jag, men kollade nu in i hans ögon.

- Vad är det du sitter och säger? Såklart du ska öppna den gumman. Sa Justin och log.

- Men då blir det ju inte rättvist. Jag borde ha köpt till dig, men jag måste ha glömt.

- Öppna nu, sluta trakassera dig själv. Du glömde, acceptera det bara. Sa Justin och satte sig bredvid mig.

Jag tittade en sista gång på Justin, som nickade, innan jag försiktigt rev loss pappret. Jag öppnade paketet och i en liten ask låg det ett silver halsband, med ett ljusrosa hjärta på, jätte vackert.

- Åh, Tack Justin det är verkligen jätte fint.

- Det är så lite. Vill du ha hjälp med att sätta på det?

- Ja, tack.

Jag lyfte upp mitt hår och Justin satte på mig halsbandet.


- Jag ska alltid bära det här. När jag sover, när jag duschar, alltid, tack så jätte mycket. Sa jag och kysste honom mjukt.

- Det är så lite.

Justin log ett stort leende samtidigt som han sa det. Jag gick och ställde mig framför spegeln och tittade på helheten med halsbandet runt min hals. Den gnistrade så fint att jag nästan började gråta. Jag vände mig mot Justin som satt på sängen och log.

- Gillar du det? Frågade Justin och gav mig en förväntande blick.

- Vad tror du? Jag älskar det! Utbrast jag och satte mig i hans knä.

Han tog sina armar runt om mig gav mig en kyss.

- Jag älskar dig Justin.

- Jag älskar dig med Joelle.


Kommentarer
Postat av: Lucas Gustavsson

Anmäl dig till dagens blogg hos mig och ta del av mina 2000 läsare om du vill :)

2011-10-27 @ 15:10:32
URL: http://modegrabben.webblogg.se/
Postat av: HANNA

hejsan! allt bra med dig idag? :)



lust att vara med och tävla om att bli veckans blogg btw?! :D

http://hannalovisasol.se/2011/october/veckans-blogg-3.html

2011-10-27 @ 15:13:49
URL: http://hannalovisasol.se
Postat av: Stina

Den är riktigt bra!! :)

2011-10-27 @ 16:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0