Chapter 3 - We Gotta Get Going




1 månad senare

Direkt när jag kom in genom ytterdörren, efter ytterligare en hård torsdag i skolan, blev jag stoppad av mamma som rusade fram och tillbaka mellan hennes sovrum och vardagsrummet.
- Nej men hej gumman! Har du haft det bra i skolan idag? Hörde jag henne säga i farten.
Innan jag hunnit svara rusade mamma förbi mig igen och jag suckade högt.
- Mamma, kan du ta det lite lugnt? Ropade jag för att hon skulle höra mig från vardagsrummet.
- Vad sa du gumman? Ropade mamma.
Jag tog av mig mina converse och hängde upp jackan på kroken innan jag sakta gick in i vardagsrummet som var fullt med saker.
- Vad håller du på med här mamma? Frågade jag försiktigt och började leta efter mamma.
Tillslut såg jag henne, hon satt ner på golvet med huvudet i en kartong.
- Jag packar inför helgen. Har du kommit igång med det än? Frågade mamma och tittade upp från sin låda hon höll på med.
- Nej, hade tänkt att börja idag.
- Okej, men då får du nog skynda dig, vi åker på morgonen imorgon.
- Mamma, jag har ju skola imorgon.
- Tyvärr får du skippa den imorgon.
Skippa skolan? Äntligen, det här är vad jag har väntat på hur länge som helst.
- Okej.. Mumlade jag innan jag gick upp på mitt rum. Man får ju inte låta för glad.
Där letade jag upp min blommiga resväska och började lägga i lite nödvändiga saker.

När jag lagt i den sista klänningen i min väska försökte jag stänga den. Men det gick inte så bra, locket åkte bara upp igen. Men tillslut, efter flera minuter av försök fick jag igen dragkedjan och lade mig utmattad på sängen och suckade högt. Tänk att få träffa faster Mandy och hennes familj redan imorgon. Det har varit så länge sen att jag knappt kommer ihåg dom. Har hon några barn nu igen? Tänkte jag för mig själv innan jag beslöt mig för att gå ner att fråga pappa som precis hade kommit hem.
- Pappa, har faster Mandy några barn? Frågade jag pappa när jag kom nerför trappan och såg att han satt och tittade förvirrat på mamma som fortfarande höll på med massa saker. Han tittade upp mot mig och log.
- Ja,hon har en dotter, men jag kommer inte ihåg vad hon heter.
- Okej, men antar att det får bli en överraskning för mig då. Sa jag och log mot pappa innan jag gick upp till mitt rum för att logga in på datorn lite innan jag skulle gå och lägga mig.

Jag väcktes dagen efter av att mamma drog upp rullgardinen i mitt rum. Det var strålande solsken utanför fönstret, som lyste rakt i mina ögon. Jag tog därför handen framför ögonen och muttrade till.
- Nu får du gå upp och göra i ordning dig Joelle. Vi åker om en timma. Hörde jag mamma säga bortifrån dörren och sedan stängde hon den efter sig.
Det var då jag vaknade till på riktigt, och jag flög ur sängen. En timma? Hur ska jag hinna det?! Jag tog en snabbdusch innan jag sminkade mig och satte upp mitt bruna, långa hår i en enkel hästsvans. Sen tog på mig en blå skjorta med svarta tighta jeans till.
- Kan man ha de här kläderna till idag? Frågade jag mamma när jag gått ner till köket.
- Ja, Fast blir inte det lite väl kallt?
- Jo, men jag ska ju ha min jacka över. Sa jag och log stort.
- Okej, du gör som du vill. Men det är inte jag som kommer frysa. Sa mamma och gick ur rummet.
Jag fnittrade till och skakade på huvudet. Ibland kan mamma vara lite jobbig. Tänkte jag för mig själv och log.

- Joelle, Brian! Vi måste åka nu! Hörde jag pappa ropa frun undervåningen.
Jag stängde av datorn, tog min färdigpackade väska och gick ur rummet. På vägen ner mötte jag också Brian, som släpade på en stor väska.
- Vad har du i den där egentligen? frågade jag och pekade på väskan.
- Spel, vad annars? Hörde jag han muttra innan han fortsatte nerför trappan.
Jag himlade med ögonen innan jag följde efter Brian nerför trappan. Tänk att resan nästan blev inställd på grund av att faster Mandy´s barn inte ville hänga med, tur att hon ändrade sig. Tänkte jag och tog på mig mina svarta converse, det kommer bli jätte kallt, men jag har inte hunnit köpa några nya skor.Jag  tog också min jacka och gick ut till den väntande bilen, till det väntande äventyret.

Kapitel tre av “Under the Mistletoe”
Kommentera gärna som sagt :) , hälsningar från Cissi och Hanna!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Det har börjat väldigt bra och det är spännande:)

2011-10-12 @ 20:54:07
Postat av: Anonym

HOLA! ;) moooooooooooooore! like like like like! :D XD <3

2011-10-12 @ 20:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0