Chapter 30- Christmas Gifts

När jag vaknade dagen efter öppnade jag ögonen och mötte de mest underbara ögonen som finns i hela vilda världen.

- Justin! Utbrast jag förvånat och mötte ett leende.

- Jag vet, vi måste ha somnat eller någonting.

Han skrattade och kysste mig rakt på munnen.

- Undrar inte din mamma vart du är då?

- Nej, jag vaknade under natten och smsade henne, det är lugnt. Du skulle sett hur du såg ut då, jag låg bara och tittade på dig innan mina ögon svek mig och jag somnade.

- Haha aww. Vad gullig du är! Sa jag och kysste honom igen innan jag la mitt huvud på hans nakna bröst.

- Du är så gullig älskling. Sa Justin och började pilla med mitt hår.

- Du är.

Jag vände mig om, så att jag låg med ansiktet mot hans istället.

- Du är det bästa som någonsin hänt mig. Sa jag och tryckte min mun mot hans.


Vi låg så en stund innan det knackade på dörren.

- Joelle, dags att vakna. Du har inte öppnat presenterna du fick igår, gumman. Hörde jag mamma säga.

- Jag är vaken mamma! Ropade jag och gick upp ur sängen, mot min vilja.

Jag tog fram kläder som passade för idag. När jag tog på mig såg jag i ögonvrån hur Justin låg och tittade på mig. Jag vände mig mot honom i bara bh och log.

- Vad tittar du på? Frågade jag Justin och gick fram till honom.

- Dig. Sa han utan att tveka.

- Det ser jag älskling, men det jag menade var, gillar du vad du ser? Frågade jag och la mig på den oklädda Justin.

Justin nickade och skrattade till. Jag nafsade honom i nacken innan jag gick upp och drog på mig ett linne.

- Men... Hörde jag Justin muttra.

- Inte idag. Sa jag och skrattade till.

Justin gick upp och drog på sig kläder. När jag såg att de inte var de kläder han haft på sig igår, stannade jag upp.

- Dom kläderna hade du inte på dig igår.

- Nej jag vet. Kenny var snäll och kom och lämnade en väska igår kväll.

- Aha. Sa jag och log mot honom.

- Så! Vad ska vi göra idag? Fortsatte jag.

- Först ska du ju öppna dina julklappar såklart.

- Haha, ja. Men jag menade efter.

- Ingen aning, vi får la se hur det blir. Sa Justin och log.


När vi ätit frukost gick vi in till vardagsrummet där mina julklappar fortfarande låg under granen.

- Jag får vara tomte va? Frågade Justin plötsligt och jag skrattade till.

- Tomte?

- Ja! Ge dig julklapparna alltså.

- Öhm. Visst. Sa jag och satte mig ner på soffan.
 

Jag fick ett stort paket av Justin, som jag precis skulle öppna när mamma kom in.

- Åh, ska du öp... Började mamma innan hon såg Justin och stannade upp.

- Hej Alexa. Sa Justin och log mot henne.

- Åkte inte du hem igår? Frågade mamma och jag skämdes över hennes oförskämdhet.

- Nej mamma, vi råkade somna. Ja jag och log.

- Ni råkade somna? Sa mamma och drog på munnen.

- Ja, jag öppnade hans present precis då och så måste vi ha somnat, eftersom att jag vaknade upp dagen efter. Sa jag och skrattade ironiskt.

- Jaså?

Mamma höjde på ögonbrynet och såg verkligen seriös ut.

- Vad spelar det för roll mamma?

- I fortsättningen vill jag vill gärna att du frågar mig först om killar ska få sova över. Sa hon och gick ut ur vardagsrummet med långa steg.

Jag vände mig mot Justin som stod och flinade bredvid mig.

- Förlåt för det där... Hon är som hon är.

- Haha, nästa gång får vi fråga henne om lov bara. Sa Justin och skrattade.

- Ja.. Mumlade jag och rev upp pappret på paketet.


Efteråt, när Justin lekt tomte och jag öppnat alla paket som var kvar, gick vi upp till mitt rum och jag la alla sakerna på sängen. Jag hade fått en väldigt gullig kofta som jag hade önskat mig.


Jag hade också fått pengar, smink och en ny parfym , Daisy från Marc Jacobs som luktar underbart, och lite andra små saker.

Det var kapitel 30 nu vill vi gärna gärna att ni berättar för oss vad ni tycker, och om ni har några idéer om vad som kan hända.
Kram Hanna och Cissi :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0