Chapter 31- Home To Hope

Idag var det torsdag, och jag skulle hem till Hope, och så skulle vi ha en liten tjejkväll. Vi skulle hyra film, köpa godis, och bara njuta av att det är lov. Sophie och Julie skulle tydligen också vara med.


Jag skulle komma till Hope runt halv sju. Så det var dags att börja göra sig i ordning, klockan var halv fem nu. Jag gick in i duschen och duschade länge. Jag passade också på att raka benen. Efter duschen tog jag på mig deo och sprutade därefter på lite av min nya parfym. Jag tog sen på mig den röda tröjan jag fick i julklapp och ett par svarta tighta jeans till. Jag sminkade mig lite och plattade håret, och sen var det dags att gå. Jag fick inte låna bilen och mamma ville inte köra, så jag fick gå. Det skulle ungefär ta en kvart till en halvtimma, så jag tog på mig mina vinter skor och jackan innan jag gick ut. Det var kallt som vanligt och det hade snöat rejält i förmiddags.
 


Samtidigt som jag går sms:ar jag med Justin. Han tyckte inte jag skulle säga något till Hope, för att han inte vågar typ lita på någon han känner och jag håller väl med, men hon är min bästa vän, så det här kommer bli svårt. Hon kommer bli väldigt arg, och kommer säkert ta upp något med Justin...

- Joelle, är det du? Hörde jag en röst säga bakom mig.

Jag kände igen rösten. Så när jag vände mig om såg jag George stå med händerna i fickorna. Han var den personen jag ville träffa allra minst nu...

- Åh, hej George. Vad gör du här? Frågade jag och log lite.

- Jag ska hem till Josh. Sa han och log.

Josh är väll Hope´s storebror?

- Vad kul, jag ska faktiskt till Hope jag med. Sa jag och skrattade lite utan humor.

- Vad bra, då kan vi ju ha följe. Sa han och log.

- Mm, visst. Svarade jag, men jag hade ju gärna gått själv.


Vi gick och snackade hela vägen hem till Hope, och George var väldigt snäll. När vi kom fram till dörren, tryckte jag på ringklockan och Hope öppnade glatt.

- Hej Joelle, det var inte igår. Sa hon och gav mig en bamse kram.

- Hej. Sa jag och kramade henne tillbaka.

- Josh är där uppe, om du undrar. Sa Hope och kollade på George.

- Okej, tack.

Jag tog av mig mina skor och vi gick till Hope’s rum, där Sophie och Julie redan var.

- Hej. Sa jag glatt och gav dem varsin kram.

Jag satte mig i soffan i Hope’s rum, och Hope kollade på mig med stora ögon som om jag hade gjort något dumt, men hon log ändå.

- Vad? Frågade jag och kollade förvånat på Hope.

- Vad är det mellan dig och George? Frågade hon glatt och log stort.

- Va? Det är väll inget mellan mig och George? Sa jag och skrattade lite.

- Eller hur? För det första, ni hade följe hit och han kollar på dig på ett speciellt sätt.

- Vi mötes på vägen och han skulle tydligen också hit, så vi pratade bara.

- Du vet att dem egentligen skulle vara hos George, men när han fick reda på du skulle vara här, så bestämde George sig för att vara här istället.

- Eller hur? Sa jag och skrattade ironiskt.

- Jo, jag är seriös.

- Okej, men jag gillar inte han. Han är väl snäll och så...

- Så bara vänner?

- Japp bara vänner.

- Föresten vet ni att Justin är i stan nu? Sa Hope helt plötsligt.

Jag kollade generat ner, medans alla andra började prata om Justin. Både Sophie och Julie är Bieber fans, men Hope är nog värst.

-... Tycker inte du också det Joelle? sa Julie plötsligt och jag ryckte till.

- Va? sa jag och mötte Julie´s blick.

- Kolla tjejen på bilden, det är inte Selena. Vi tror att det är ett fan, och att hon bara vill ha Justin´s uppmärksamhet.

Jag kollade närmare på Julie´s mobil, där bilden var uppe.

Bilden visade Justin i en bil och en tjej som täcker sitt ansikte med handen. Tjejen på bilden var jag....


Fast Justin pekar ju inte finger, men hittade ingen annan bild...


Hoppas detta gillas. Kommentera :D

Kram Hanna & Cissi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0