Chapter 32- My Friendes Hate Me!

 


Jag visste inte vad jag skulle svara eller säga, så jag lät mina ögon vara riktade mot bilden.

- Hallå Joelle? Frågade Julie och viftade med handen framför mina ögon.

- Mm. Mumlade jag och tittade upp.

- Tycker du inte det är hemskt. Hon utnyttjar ju bara honom. Han har väl Selena också eller? Sa Hope och himlade menande med ögonen.

- Jo visst, men det kanske inte är så. Dom kan ju älska varandra också.

- Eller hur? Hon är säkert bara något dumt fan som tror att hon kan få Justin. Och ta honom ifrån oss.

Mina vänner hatar mig. Jag vill ju inte att dom ska tro så om mig. Jag älskar Justin, men inte på det sättet dom gillar han.

- Jag vet inte. Om det var ni, skulle ni vilja att någon sa så om er då? Sa jag och mötte sorgset allas blickar.

- Nej, för jag utnyttjar ju honom inte. Sa Hope fort.

- Men tänk om det var så här då. Tjejen på bilden var på släktträff , hon är släkt med Selena Gomez. Justin är där, dem kysser varandra, under en mistel. Men Selena vet ingentig om det, och tjejen vill inte svika Selena för hon tillhör släkten, men hon är jätte kär i Justin...Vad ska hon göra? Jo, hon väljer Justin och Selena hatar henne nu! Utbrast jag och jag började gråta, tårarna forsade ner.

Hope, Julie och Sophie såg alla ut som frågetecken.

- Va? Sa dem samtidig och tittade förvirrat på varandra.

Jag vet att jag inte skulle ha sagt något, men vad skulle jag göra liksom? Det kom bara ut....

- Varför gråter du Joelle? Frågade Hope, och gav mig en mjuk kram.

- Ja-a-ag vet inte, ni hatar mig...

- Va? Nej, det klart vi inte gör... Sa Sophie som också gav mig en kram.

- Jo, för det är jag på bilden...


Mom Talk

Justin’s Perspektiv


Ikväll hade jag ingenting att göra. Joelle skulle hem till sina vänner och jag skulle bara vara hemma, och kolla på någon tråkig film. Mamma ville att jag skulle städa mitt rum också, men det skulle jag aldrig orka.


- Justin? Sa mamma och knackade på dörren.

- Ja, kom in.

- Hur är det? Du verkar inte på humör. Sa mamma, som nu kommit in genom dörren.

- Jag saknar Joelle bara... Sa jag och kom på att jag inte hade sagt något till mamma om Joelle.

- Vem är Joelle? Frågade mamma och satte sig på sängen bredvid mig.

- En tjej, som är helt underbar. Sa jag och log stort.

- Jaha, vet jag vem det är? Frågade mamma och skrattade lite.

- Jag träffade henne på släktträffen med Selena.

- Jaha, hur är det mellan er då?

- Vi är liksom osams, fast det är mitt fel. Jag sms:ade Selena och gjort slut, och sen går jag ut med Jolle typ en dag senare, det blev bara fel, men ja det här glömmer vi nu. Vi är iallafall inte vänner.

- Okej, vad tråkigt att höra, men berätta lite om Joelle. Sa mamma och log förväntansfullt mot mig.

- Hon är väldigt snäll och bryr sig inte om att jag är Justin Bieber, och hon är söt, Down to Earth du vet, och så..

- Okej, vad roligt. Jag skulle gärna vilja träffa henne. Du kanske kan bjuda hem henne någon gång?


Så detta var kapitel 32. Hoppas ni gillar det.

Det var typ två kapitel i ett kapitel, vad tycker ni om det?

Kram Hanna och Cissi


Kommentarer
Postat av: Stina

Började nästan undra varför inte Hope hade fått reda på något, men nu fick jag ju svar på det :P

Den är såå bra! Och jag gillar ju inte ens Justin Bieber så mycket... HaHa! :)

Kram!

2011-10-28 @ 21:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0