Chapter 38- Justin In The House

Måndag morgon (nyårsafton)


När jag vaknade på morgonen, var det med ett leende. Jag vet inte varför, men jag kände mig bara riktigt glad, det var ju nyårsafton, kan bero på det

Jag gick upp ur sängen för att ta på mig, men behövde stänga fönstret först eftersom att det tydligen var öppet. Undra hur det gick till, jag såg att fönstret var stängt när jag gick och la mig..? Utan att bry mig mer om det, drog jag på mig kläder och sminkade mig lätt. Jag fick ett sms från George samtidgt som jag skulle gå ner till köket, men jag orkade inte kolla på det nu. Jag gick ner till köket där mamma och pappa satt och drack kaffe.

- Hej gumman. Sa pappa och log mot mig.

Jag gick fram till bänken och gjorde en kopp till mig själv.

- Hej.

- Ska du göra någonting speciellt idag? Kanske vara med Justin? Frågade pappa och log hemlighetsfullt.

- Nej, jag har inte bestämt något än, hurså?

- Nej ingenting. Jag bara undrade. Sa pappa, lite för snabbt och vände blicken mot koppen i sin hand.

Jag tittade frågande på pappa en stund innan jag skakade på huvudet och tog med koppen upp till mitt rum. Jag ställde koppen med kaffet på nattduksbordet och gick och tog datorn från skrivbordet och satte mig i sängen med den i knät. Jag hann kolla lite på Internet och så, innan jag hörde en bil tuta från gatan. Så jag puttade bort datorn och gick fram till fönstret. Där utanför stod Justin, lutad mot sin bil, och log upp mot mig.


Jag sprang nerför trappan och in i hans armar efter att jag öppnat dörren.

- Hej. Jag gav honom en puss på kinden och backade sedan ett steg.

- Hej, vad ska vi göra idag? Frågade Justin och såg hoppfullt på mig.

- Visste inte att vi hade bestämt något, men när du ändå är här så. sa jag och log.

- Haha, suprise. Sa Justin och gjorde typ “magiska fingrar”.

-Haha, kom in.

Justin gick in, tog av sig sina skor och sin jacka.


- Så vad höll du på med innan jag kom? Frågade Justin när vi kom in i mitt rum.

- Hann inte med så mycket, men kollade på lite olika sidor.

Justin satte sig i min säng.

- Jag fattar att du har sett att det har kommit ut bilder på oss... Sa Justin och kollade sorgset på mig.

- Mm. Sa jag och nickade samtidigt som jag satte mig jämte Justin i sängen.

- … Och du har sett vad några av mina fans har skickat till dig? Fortsatte Justin.

Jag nickade och mumlade ett ”mm” även den här gången.

- Det ska inte få vara så här. Bara jag syns med en tjej så får hon dödshot. Jag älskar alla mina fans, men jag förstår inte varför det gör så här...

- Justin... Det är inte ditt fel. Sa jag och mötte hans blick.

- Jo, jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill inte att mina fans ska tycka illa om dig, tjejen jag älskar. Det kommer aldrig gå.

- Justin det är bara några som har skickat, inte alla. Jag är också ledsen för det här. Men om vi inte läser dem så gör det väl inget, eller?

- Okej, det blir säkert bra, men ändå...

- Jag ska försöka att inte läsa dem, så kommer vi klara oss igenom det här. Dom ska inte få hindra oss, eller?

- Nej, nej, självklart inte...

- Bra. Sa jag och log.

Justin lutade sig fram och pressade sina läppar mjukt mot mina.

- Jag har inte fått känna dina läppar mot mina än. Sa han och log.

Jag log, och lade armen runt hans nacke, och tryckte honom närmare mig. Jag lade mig sakta ner, och Justin följde med.



- Jolle. Sa mamma och knackade hårt på dörren.

Jag och Justin reste oss upp. Jag rättade till t-shirten och öppnade dörren.

- Det är telefon. sa mamma och gav mig telefonen.

- Okej, tack.

Jag tog telefonen, och kollade på nummret, det var ett nummer jag kände igen. Suck.

- Hej det är Joelle. Sa jag och försökte låta så glad som möjligt.

- Hej, Joelle, det är George.


Kommentarer
Postat av: Stina

Så bra!!

2011-10-31 @ 21:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0