Chapter 6- Under the Mistltoe


Jag såg att personen log, jag log lite tillbaka innan jag generat kollade ner. En man i fyrtio års åldern kom emot oss. Han gick fram till mamma och kramade om henne.
- Hej! Det var länge sen. Hörde jag mamma säga till mannen, samtidigt som han log ett stort leende.
- Ja, det var det verkligen. Och du måste vara Joelle, sa mannen och kollade på mig.
- Ja, det är jag, svarade jag och log lite tillbaka.
- Vad vacker du har blivit...
- Tack.
Efter att jag hade stått och pratar lite med mannen som tydligen hette Jason, han var min mormors kusins barn, gick jag mer in i själva rummet. Jag mötte Selena i dörröppningen.
- Hej, vad fin klänning du har, sa hon och log.
- Tack, du har också en väldigt fin klänning, svarade jag och log stort tillbaka.
Selena hade på sig en helt svart klänning som var lite kortare än till knäna, och ett brunt skärp som satt vid midjan.
- Jag ska hämta lite dricka, vill du ha Coca Cola eller något? frågade hon mig och log.
- Ja tack ,gärna.
Selena gick iväg för att hämta dricka medans jag stod kvar. Killen jag hade ögonkontakt med innan kom fram och log.
- Hej, jag heter Justin, sa han och sträckte fram handen.
- Hej Justin. Jag är Joelle, sa jag och skakade Justin’s hand.
- Jag... eller vi är liksom inte släkt, jag hängde med Selena, sa Justin och mötte min blick. Jag såg att han blev lite generad.
- Jaha, känner ni varandra eller?
- Ja, det kan man väl säga, eller kanske lite mer än vänner...
Justin kollade ner i marken, och jag visste inte vad jag skulle säga.
- Ey, Justin, ropade någon. Justin vände sig om och kollade på killen som ropade. Ni står under en mistel, nu måste du kyssa henne, fortsatte han.
Justin vände sig om mot mig igen, och jag kollade förvirrat tillbaka.
- Kom igen Justin, Kyss henne, kyss henne, sa killen igen.
Det blev fler och fler som började säga det. Justin log mot mig, och lade sina händer på mina kinder, och kysste mig mjukt
.

Jag har inte kysst så många killar men det här slog precis allt. Det kändes på något sätt att Justin ville kyssa mig, och att han gick in för det, och jag gillade det. Justin avslutade kyssen och kollade in i mina ögon. Jag log lite generat, och dem flesta började klappa händerna, pinsamt.
Justin tog bort sina händer samtidigt som Selena kom tillbaka med två glas i handen.
- Åh, hej Justin, sa hon och gav mig glaset med coca cola och kysste Justin snabbt på munnen.
- Det här är Justin, min pojkvän, sa Selena och log stort...

Det var kapitel 6, hoppas ni gillar det. Nu kommer äntligen Justin in i bilden också. Lägg gärna in en kommentar, så kommer nästa kapitel snabbare, och så blir vi glada haha :) kramar från Hanna och Cissi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0