Chapter 7 Strange Feelings


Den första tanken som kom upp när Selena sa det var “Shit jag har kysst Justin, Justin Bieber” var att allt hängde ihop. Hope har varit “arg” för att det går rykten om att Justin skulle dejta Selena,. Jag drack lite av min cola, och log lite mot Selena. Kyssen spelades om och om i mitt huvud, jag kan inte förstå, jag har kysst Justin under en mistel. Men varför skulle Justin ha kysst mig, om han har Selena? Justin kollade generat ner, men det verkade inte Selena märka.
- Ska vi gå in, jag tror det är dags för mat? Frågade Selena.
- Mm, visst, svarade jag och började gå.
Vi gick in till den stora matsalen. Vid bordet satte jag mig jämte Selena och mitt i mot Justin.
- Det blir grillat, du gillar det va? frågade Selena och kollade mot mig. Jag nickade som svar.
Alla lade upp mat på våra tallrikar och pratet var i full gång, alla vuxna satt och snackade i mun på varandra, medans jag, Selena och Justin pratade ensamma.
- Så hur länge har ni varit ihop då? frågade jag Justin och Selena.
- Snart åtta månader, svarade Selena stolt.
- Oj, så länge, vad kul.
- Ja, har du någon kille kanske? frågade Selena och log stort.
Jag kollade generat ner och mumlade ett nej.

Efter ett vi har varit tysta ett ganska lång tid, harklar sig Selena.
- Det verkar som om ni har kysst varandra eller något, ni är aldrig så här tysta, sa Selena skämtsamt.
Jag kollade fort mot Justin med hur- vet-hon blicken.
- Nejdå inte alls, sa Justin och skrattade humorlöst.
- Jag skämtade Justin, haha. Du skulle göra så mot mig eller hur?
- Självklart inte, älskling,
Justin log lite men jag såg att han ansträngde sig.

Efter maten gick jag, Selena och Justin till ett rum med soffor. Justin satte sig ner i ena soffan, och Selena nästa på honom, medans jag satte mig i en en fåtölj mittemot.
- Ska jag hämta en skål med godis, frågade jag och tittade in i Justin´s ögon.
- Ja tack, svarade Justin och log.
Jag reste mig och gick iväg mot köket. Jag öppnade skåpet och tog ut godis skålen, som mamma ställt undan. När jag kom tillbaka med skålen i handen ringde min mobil. Jag ursäktade mig, men det verkade inte höra, det var för upptagna med annat
.
George
- Hej, det är Joelle, svarade jag.
- Hej, det är George.
Jag log lite för mig själv. George är en kille som jag gillar lite. Vi har fikat några gånger också.
- Hur är det? frågade jag.
- Bara bra! själv då?
- Jo det är bra, jag är mitt ute i ingenstans. Snälla hjälp, sa jag och skrattade.
- Är det tråkigt eller?
- Om det är? Jag är fast med min kusin och hennes själviska pojkvän.
- Haha, synd! Men du jag har velat prata med dig...
- Okej om vad? frågade jag och kände mig hoppfull.
- Jag hoppas du inte tar illa upp, men vi hade inget tillsammans va?
- Vadå då?
- Jag är ihop med Miranda nu.
Jag drog efter andan och tänkte, det är väl skolans bitch?
- Joelle, är du kvar?
- Ja, svarade jag med gråten i halsen.
- Så det gör inget då?
- Nej, självklart inte, svarade jag ironiskt, men det verkade han inte märka.
- Bra, jag ville bara kolla. Hejdå.
Jag hann inte ens säga hejdå, för han slängde på luren. Jag torkade bort mina tårar innan jag gick tillbakas till Justin och Selena. Fast när jag kom till dörröppningen, såg jag bara Justin sitta med godisskålen i knät. Jag skrattade lite tyst.
- Vart gick Selena? frågade jag och satte mig i fåtöljen.
- Jag tror hon hade feber, så hon gick till stugan.
- Jaha okej.
Det blev tyst en stund, tills Justin frågade.
- Vill du gå sväng...?


Ett långt kapitel till er, läs och skriv gärna vad ni tycker, för annars kan vi inte ändra någonting ifall ni tycker vi skriver fel eller så :) Vi tål kritik! / Cissi och Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0