Chapter 9- Prove It...



Joelle’s Perspektiv

- Visst. Sa jag och log snett.

Jag reste mig upp och följde efter Justin som börjat gå ut genom dörren. Jag tog på mig mina skor och tog med mig min tunna skinnjacka, som jag skulle ha över min klänning.
När vi väl kommit ut genom dörren började vi gå längs den den månupplysta vägen. Vi gick i tystnad tills Justin frågade:
- Vem var det du pratade med innan?
- En kille bara. svarade jag kort
- Okej, men tycker du att jag är självisk?
Jag stannade upp och granskade hans ansikte, som bara var lite upplyst av månen, annars var det alldeles mörkt.
- Hurså? Frågade jag och skrattade.
- Jag hörde dig innan. Vad har jag gjort?
- Oj, det var inte meningen att du skulle höra det där. Sa jag och skrattade till, och började gå igen.
- Men det gjorde jag, haha, varför tycker du det?
- Det var lite konstigt att du kysste mig under den misteln. Varför? Du är ihop med Selena.
- Alltså, Selena är snygg och så. Men jag känner inte samma känsla längre, som när jag först såg henne.
- Okej, ska du berätta för henne?
- Ja, men hon kommer bli jätte sårad, och jag vill fortfarande att vi ska vara vänner, hon är verkligen jätte snäll.
Samtidigt som Justin sa det nuddade våra händer varandra fort. Jag drog bort handen och kollade in i Justin’s ögon
- Förlåt, mumlade jag, men du kan ju inte riktigt hjälpa hur du känner, eller?
- Nej, men vi har ju varit tillsammans så länge, och så. Men jag vet inte riktigt, sa Justin och skrattade lite.
- Okej, du gör som du vill. Men följ ditt hjärta...
Jag kände att några snöflingor landade på mitt huvud så jag rös till lite.
- Fryser du? frågade Justin och log lite.
- Mm lite, svarade jag.
- Här!
Justin tog av sig sin jacka och satte på mig den. När han rörde vid mig kände jag hur en rysning spred sig genom kroppen och hur värmen börjades att bildas.
- Tack, sa jag och log.
Vi fortsätte att prata, tills vi stannade utanför dörren till min stuga.
- Vill du hänga med in? Mamma, pappa och Brian har nog inte kommit ännu.
- Ja tack.
Jag öppnade dörren till stugan och vi gick in.

- Haha, du förlorade igen ju! Utbrast Justin förtjust och hoppade nästan upp och ner i stolen.
- Haha, jag skrattade som svar och skakade på huvudet.
 

Vi spelade ett kortspel som jag aldrig hade spelat förut och Justin är jätte dålig på att förklara, så det är inte så konstigt att jag förlorar hela tiden.
- Ska vi spela igen? Frågade Justin nu och log stort mot mig.
- Nej, du vinner ju bara. Sa jag och fnittrade.
- Haha, jag vet.
Vilket bra självförtroende han har då, tänkte jag och granskade hans bruna ögon för ungefär hundrade gången ikväll.
- Kom igen, en gång till? Fortsatte han.
- Okej en gång, men sen gör vi något annat.
Vi började spela igen och som jag trodde, förlorade jag ännu en gång.
- Du vinner nästa gång. Sa Justin och log lite halv- flörtigt mot mig.
- Nej, jag tänker aldrig spela det här igen, jag suger ju. Sa jag och tittade ner i golvet, för att inte förtrollas av hans gnistrande ögon igen.
- Nejdå, du möter bara en mästare! Sa Justin stolt.
- Haha, finns det någon mer dold talang du har? Frågade jag och blinkade med ena ögat.
- Hmm...
- Mästaren kommer inte på något, sa jag och skrattade hysteriskt.
- Jo, jag är bäst på att kyssas...
När jag såg upp i hans ansikte, såg jag att han bet sig i läppen.
- Bevisa det...

Haha, det här var kapitel 9 :) Om ni undrar vad som händer härnäst, vänta tills kapitel 10 kommer :) Det kommer säkert ikväll eller imorgon, kram Cissi och Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0