Chapter 114- Drama- Part 1

Jag vaknade med ett ryck. Det lät väldigt mycket från nedervåningen. Just då hörde jag en smäll, så jag flög upp ur sängen. Vad håller dom på där nere? River huset? Mammas röst ekade i huset och jag märkte att hon var riktigt förbannad. Vad nu? Tänkte när jag drog upp dörren och gick ner. Klockan på väggen visade 11:52. Jag måste varit riktigt trött igår med tanke på att jag sov så här länge, men jag antar att jag förtjänar minst en god natts sömn. När jag kom in i köket där mamma fortfarande stod och skrek, högt och tydligt. Mamma stod vid köksbänken med glassplitter framför sig.

- Vad händer här egentligen? Jag försökte sova och... Började jag, men avbröt mig själv när jag såg pappa sitta med en allvarlig min vid köksbordet.

- Hej Joelle. Sa han lugnt och stilla, även om jag såg en liten gnista av irritation i hans ögon.

- Hej pappa, vad gör du hemma? Jag trodde du var på affärsresa?

- Ja, det var jag också. Han avbröt sig och tittade argt på mamma. Men tyvärr så ville din mamma ha mig här när vi diskuterar om den här... förlovningen. Sa han och tittade med avsky på min ring som gnistrade på mitt ringfinger. Bredvid pappa satt Brian och tittade oroligt scenen som utspelades här.

- Sätt dig! Sa mamma och pekade på en tom stol.

Jag gjorde som hon sa, utan att ifrågasätta såklart. Jag vill inte reta upp mamma mer än vad hon redan är.

- När Justin och Pattie kommer om några minuter så ska vi prata, okej?!

- Måste Justin verkligen få höra...?

- Joelle, det här gäller både dig och han. Så sluta gnälla nu.

Jag skakade på huvudet för mig själv. Jag vill inte att Justin ska höra när jag och mamma bråkar. Men ändå kommer det bli skönt att ha honom här, så att vi kan försvara oss tillsammans. Så lägligt som det var, ringde det på dörren.

- Jag öppnar. Sa jag och gick mot dörren.

Jag öppnade dörren och såg Justin stå där och le. Ett leende som inte riktigt nådde till ögonen.

- Hej, kom in. Sa jag och log mot Pattie som stod bakom honom.

Hon mumlade ett enkelt “hej” innan hon gick förbi mig och vidare in till köket. Varför måste alla vara så tjuriga?

- Justin, mamma är jätte förbannad. Och pappa är här också, dom måste ta det här allvarligt. Hur ska vi göra? Frågade jag oroligt och kramade om Justin’s hand.

- Min mamma är också förbannad, hur det nu kan hända eftersom att hon nästan aldrig är det. Vi klarar det här Joelle, vi behöver bara bevisa att vi är rätt för varandra. När dom väl har sett det kommer dom förstå, förstå att vi passar ihop.

Justin log och kysste mig och jag drog honom intill mig. Jag älskar honom överallt annat, det ska nog gå att övertyga dom om det. Vi avslutade kyssen och gick hand i hand in till köket. Nu hade mamma satt sig ner och pratade hetsigt med Pattie. När vi kom in genom öppningen tystnade plötsligt alla till och stirrade på oss. Det här kommer nog bli svårare än jag trott. Tänkte jag och gick och ställde mig med Justin vid diskbänken eftersom att alla platser var upptagna vid bordet. Mamma hostade till, men började inte prata. Jag tror dom väntade på att vi skulle försvara oss själva. Jag gav Justin en blick innan jag tog ett djupt andetag för att lugna mina nerver. Det här kommer gå bra.

- Så, varför är ni så arga?

Först tittade alla bara på mig, men tillslut hostade mamma till, så att vi vände oss och tittade på henne.

- Joelle, du är 17 år och det här är din första riktiga relation. Jag vet att du är ung och kär, vilket bara gör det värre. Du ser det som om han betyder allt för dig och som om du ska spendera resten av ditt liv med honom. Men sanningen är att det kommer flera killar...

Jag stirrade på henne med öppen mun. Hur kan hon ens antyda att jag inte vill spendera resten av mitt liv med honom?

- Hur kan du säga så?! Du vet att det är Justin jag älskar och jag vill vara med honom. Ingen annan kille! Avbröt jag henne förfärat och kramade Justin’s hand som om den var en kramboll.

- Joelle, det är okej. Lugna dig. Viskade Justin i mitt öra och kysste mig sedan snabbt på kinden.

Jag tog ett djupt andetag och lyckades tvinga fram ett leende mot honom.

- Joelle du är fortfarande bara 17 år gammal. Ditt liv har knappt börjat, du måste förstå det. Du kommer gå igenom många förhållanden till där killar kommer leka med ditt hjärta och förhållanden som du kommer vara fullständigt kär.

- Jag vill inte gå igenom några andra förhållanden än det här. Det är det här jag ska satsa på, vare sig du vill eller inte. Vi älskar varandra, kan ni inte bara förstå det?

- Justin...

Nu var det Pattie som öppnade munnen för första gången.

- … Du vet att jag var väldigt ung när jag fick dig. Jag vill inte...

- Mamma! Joelle är inte gravid. Man måste inte vara gravid för att gifta sig vet du. Vi är bara förlovade och kära, det är allt.

- Justin, bara? Det är inte bara.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grymt!

2012-01-14 @ 19:11:38
Postat av: ellen

SKIT BRA,MERA!!!!

2012-01-15 @ 19:57:20
URL: http://bieberboyinmyheart.blogg.se/
Postat av: Naima

jag har pricis börjat läsa din novell och den är jätte bra

2012-01-16 @ 15:21:11
URL: http://naiimaa.webblogg.se/
Postat av: Anonym

mer



2012-01-16 @ 15:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0