Chapter 125- You Can Tell Me - Part 1

En lång stund stod jag bara tyst och stirrade ut i tomma intet. Vad var det hon hade sagt? Hade hon blivit utslängd? Varför? Jag rätade till mig och harklade högljutt.

- Varför? Frågade jag med krasslig röst som tydligen inte ville höras.

- Du vill inte veta.

Hope tittade skamset ner på sina fötter.

- Hope, du vet att du kan lita på mig va?

Hon kollade upp och jag möttes av ett par söndergråtna ögon.

- Mamma och pappa fick reda på… Snyftade Hope fram.

- Fick reda på vad?

- Jag röker, dricker, festar, tar med killar hem eller hem till dom, det är inte direkt den dottern någon vill ha.

Jag satt tyst, eftersom att jag inte hade något att säga emot, jag kunde inte. Hope har verkligen förändrats på sistone, och även om jag inte vill erkänna det för mig själv så har hon helt rätt. Allt jag kan göra är att hoppas, hoppas på att hon kommer att fatta vart hon är på väg.

- Jag vet inte vad jag ska göra. Joelle snälla hjälp mig, jag ber dig.

- Jag… Jag vet inte vad jag kan göra. Sarah då, har du frågat henne?

- Hon har varit fejkad från första början. Joelle, du är den ända jag kan lita på, snälla hjälp mig.

Hope såg ut som om hon ville ställa sig på sina bara knän och be mig. Det var då jag fick en idé.

- Du kan få bo hos mig om du vill? Sa jag och log.

 

 

Justins Perspektiv


Jag kan inte fatta varför Scooter ens tänker tanken på att jag vill gå med Selena, han borde inte ens gett mig det förslaget, speciellt inte såhär mitt på dagen då han vet att jag tänker på henne. Han borde förstått vid det här laget att jag ska gifta mig med Joelle och att jag inte vill ha Selena här som förstör allting. Jag vill inte riskera det jag har med Joelle, det speciella vi har. Jag älskar henne med hela mitt hjärta och det är henne jag vill ha, inte en ett ex som jag är helt färdig med kärleks mässigt. Inget ont mot Selena, men på senaste tiden har hon liksom tydligt vart i vägen för oss och visat att hon verkligen inte gillar Joelle. Men jag kan inte fatta, Joelle är hennes kusin, kan hon inte bara acceptera det och gå vidare. Jag skulle gärna vilja börja umgås med Selena igen, bara hon slutar göra vad hon nu har i tanke att göra.

- Kommer du eller? Frågade Scooter från dörröppningen.

Jag tittade runt mig och såg att alla stolar var tomma. Vart tog alla vägen? Jag reste mig upp och gick sakta fram till Scooter.

- Vart ska vi?

- Lyssnade du inte igen? Frågade han och flinade stort.

Jag skakade generat på huvudet och log.

- Vi ska och hälsa på Selena och Mandy för att kunna planera måndagen.

Jag slutade att le och tittade upp på honom.

- Okej, innan du skäller ut mig. Ja, jag vet att du inte vill ha med Selena att göra eller någonting mannen, men jag måste erkänna att det är väldigt bra för pressen, så slipper dom snoka så mycket. Alla blir nöjda.

Han slog ut med händerna framför sig och såg så oskyldig ut han kunde.

- För pressen? Det kommer bara att bli värre, förstår du inte det? Det är pressen som kommer att förstöra allting, för de kommer tro att jag är otrogen mot Joelle.

- Justin, Selena är känd, du är känd, och det är lika med mycket pengar. Kom igen nu, du måste tänka på våran situation också.

- Det här handlar inte om pengar utan hur jag vill att mitt och Joelles liv ska bli tillsammans, inte att Joelle ska få massa hat brev som kommer förstöra henne. Jag skiter fullständigt i pengarna, har du inte förstått det? Jag ska inte gå med Selena på måndag, bara så du är informerad om det, så att du inte kommer tjäna några pengar. Sa jag med ironi i rösten och trängde förbi honom.

- Men Justin, du...

- Save it.

Jag lämnade honom bakom mig där han stod i dörröppningen och försökte förklara sig själv alldeles i onödan. Jag trodde han förstod, tydligen inte.
__________________________________________________________________________

Kapitel 125, vad tycks?? :)
Jag (Hanna) vill bara säga att nu är det inte långt kvar på novellen. Det kommer bli till 130, + en epioliog. Men när denna novellen är slut så kommer en ny börja, men det kommer dröja ett tag. MEN innan  det så kommer ett spännande slut på "Under The Mistletoe"

Kramiz Hanna och Cissi


Kommentarer
Postat av: Miss Awesome

Bra!

2012-03-02 @ 18:35:13
Postat av: Becka

Bra :)

2012-03-02 @ 21:24:31
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jättebra! :D

2012-03-03 @ 00:23:17
Postat av: Alizzdream

Jättebra! :-)

2012-03-03 @ 01:56:01
URL: http://biebersecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0