Chapter 130 - Newscast - THE END!

Senare på kvällen


Doktorn lät mig komma hem så fort dom tagit lite mer prover för att veta mer om mitt tillstånd. Mamma, som satt inne i rummet när läkaren berättade nyheten, blev inte arg, men däremot riktigt besviken. Hon trodde hon vart riktigt tydlig om att inte ha oskyddat sex, hon trodde att jag förstod hur viktigt det var. Det gör jag ju, men hon har nu börjat tvivla. Men även om hon tyckte det här var riktigt fel, såg hon lättare förbi och accepterade det här än när jag och Justin hade förlovat oss.

- Joelle! Hörde jag mamma skrika nere från köket.

- Jag kommer!


Det var antagligen mat, och det var jag glad över. Jag hade inte ätit sen Starbucks, och då åt jag ju bara en liten bulle. Jag borde börja tänka på att jag faktiskt äter för två nu, en tanke jag fortfarande inte riktigt vant mig vid. Nu när jag vet om det, ser jag faktiskt lite tjockare ut än för någon månad sen, men det trodde jag bara berodde på att jag ätit så mycket onyttigt, inte att jag hade ett foster inuti mig. Jag tog en sista titt på magen i spegeln innan jag hasade ner tröjan och gick ner till mamma.

- Vad blir det? Frågade jag och slickade mig runt läpparna av en ren reflex.

- Fläskgryta.

- Vad gott.

Jag satte mig ner vid bordet och strax därefter kom Brian och satte sig bredvid mig. Han muttrade och suckade så att jag inte kunde undgå att se att han var arg.

- Vad har hänt? Frågade jag och kollade oroligt på honom.

- Jag förlorade på ett spel. Muttrade han och ryckte till sig skålen med grytan så fort mamma ställt ner den.

- Jaså? Sa jag och skrattade tyst för mig själv.

Han har alltid varit en dålig förlorare.

- Ska ni se American Idol sen då? Frågade mamma och avbröt mitt vilda fnitter.

- Självklart. Sa jag och log. Jag vill se vem som vinner, det är ju trots allt finalen idag. Det ska bli så spännande att se vem av dom som vinner, Paul eller Shirley.

- Ja det ska det faktiskt bli, Brian då? Fortsatte mamma och log.

- Nej tack, jag ska spela med Alexander, och denna gången ska jag vinna.

- Du gör som du vill.

American_idol_10_finalists_compete_large

Efter maten satt jag och mamma i soffan med varsin godis skål i famnen och kollade uppmärksamt på tv:n som var på. Jag och mamma hade gjort det här till en tradition när hon och pappa skiljde sig, att sitta och kolla på American Idol på nästan alla fredagar.

- Jag måste bara fråga, det här har plågat mig enda sedan vi fick reda på det, skyddade ni er eller hände det för att ni ville det? Frågade mamma i en paus.

Jag vände mig mot henne och nickade.

- Ja, vi skyddar oss varje gång. Jag vet inte hur...

- Det var allt jag ville veta gumman. Det känns bra här inne att veta att ni inte har... det utan skydd. Sa mamma och klappade på sitt hjärta. Du behöver inte vara orolig över att jag är arg eller något sådant, det är sånt här som händer. Det tar bara ett tag att vänja sig bara. Jag vill bara veta att jag finns här, alltid.

- Tack mamma, jag älskar dig. Jag log och kramade henne hårt, och makade mig närmare henne medans vi tittade vidare.


Vi satt och kollade ett tag, jag och mamma sjöng till och med med i låtarna som spelades. Men helt plötsligt avbröts American Idol av en nyhetssändning. Både jag och mamma suckade högt.


- Tyvärr måste vi avbryta American Idol för en brådskande nyhetssändning. Klockan 22:14, amerikansk tid, kraschade ett plan i norra Atlanta. Det var närmare 200 personer på planet, bland annat pop sångaren Justin Bieber. Vi vet ingenting om hur läget står till, vilka som överlevde eller inte. Men polis, brandkår och ambulans är på plats. Vänta, nu får vi reda på någon ting. Nu får vi höra att det är många svårt skadade, så djupt att dom flesta är på sjukhuset. Vi vet ännu inte hur stor dödssiffran är, men rapportern på plats säger att det åtminstone är 10 - 20 liksäckar här. Ingen vill säga hur många. Ni hörde det här först, från tvkanalen NBC.

 

___________________________________________________________________________


THE END. Nu måste vi tyvärr meddela att novellen är slut, men det kommer komma en epilog om vad som händer lite efter. Hoppas ni är nöjda med novellen, hur det började, mitten och hur det slutade. Kommentera gärna vad ni gillade bäst, och vad som ni gilla lite mindre. Vad ni tycker, mer eller mindre bilder i nästa, vad ni nu tänker på :) Det betyder väldigt mycket, hur vi kan bättra våran skrivning o.s.v. Det skulle vi uppskatta :) Efter epilogen, så kommer det till slut att komma en ny novell.  Om ni har några idéer är det riktigt välkomna. Vi vill också säga tack till alla våra trogna läsare, vi vet att vi hade några riktigt långa pauser emellanåt, då flera av våra läsare tappade lusten och försvann, men det fanns några som fanns kvar. Tack till alla som kommenterat, och tack till alla andra som har läst novellen :)

Detta var sista delen på UNDER THE MISTLETOE.


Kommentarer
Postat av: Becka

Omg! Grymt bra!

2012-03-25 @ 22:33:42
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: lolo

jag gillade slutet mest längtar till epilogen

2012-03-25 @ 23:15:54
Postat av: Lisa

Jättebra :)

2012-03-25 @ 23:27:40
Postat av: agnes

NEEEEEEJ HAN FÅR INTE DÖÖÖÖ!!!

2012-03-26 @ 18:34:43
Postat av: Alizzdream

Sjuktbra bra novell! Äälskar den!! :D

Men Guu va sorgligt snälla han dog väl inte?!?! :O

Längtar till epilogen!

2012-04-01 @ 17:37:37
URL: http://biebersecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0