Chapter 6 - Deliberation(Överläggning) - Part 2





Samtidigt

Jag satte mig ner på min stol igen efter att jag kommit tillbaka från toaletten.
- Så? Ska vi börja nu? Frågade jag Shirley, den enda tjejen i juryn.
- Ja, det var vad vi hade tänkt. Jag tror bara att Kenny skulle gå och hämta ett glas vatten till dig. Men när han är tillbaka finns det inget som stoppar oss från att fortsätta. Om det är att du är uppspelt för att se vem det blir menar jag.
- Det kan man säga.
När Scooter först sagt till mig att jag skulle vara med i en film, och dessutom vara huvudpersonen i den, så blev jag alldeles exalterad. Jag menar, jag vill testa på mer än att vara en sångare. Även om jag har en stor passion av musik så vill jag också testa på något nytt, och det enda jag kommer på när jag tänker på nytt, är skådespeleri. Det skulle faktiskt vara riktigt kul att se en själv på film, alltså en riktig spel film. Det skulle kännas som en overklighet. Och nu när jag har fått den här chansen kan jag inte med ord beskriva hur glad jag är.

- Här grabben. Sa Kenny, som äntligen kommit tillbaka från sin tur efter något att dricka till mig.
- Tack man. Sitter du och mamma här bak eller? Inte för att jag tvivlar på de här tjejerna, utan för att jag gärna vill att ni är här och säger vad ni tycker efteråt. Hjälper mig och de andra att bestämma menar jag. Frågade jag och såg hoppfullt mot mamma som satt lite längre bort i hörnet.
- Jadå gubben! Vi sitter här. Ropade mamma precis som jag kollade på henne och log.
- Tack.
- Det här måste man ju bara se. Flinade Kenny ironiskt och gick bort till mamma samtidigt som han himlade med ögonen mot mig.
När han fått reda på att jag skulle vara med i en film så skrattade han bara. Inte för att jag förstår varför, men jag tror det beror på att han missförstår min anledning till varför jag gör det här. Han tror att jag gör det här bara för att kolla på tjejer. Men jag menar, nej, jag skulle aldrig göra något sånt. Jag är här för att uppfylla någonting, uppfylla en annan dröm som jag har vart tvungen att lägga åt sidan.
- Eftersom att du nu är klar, börjar vi.

- Kan Carla komma in tack? Ropade Shirley och knäppte händerna framför sig och fick genast en allvarlig min.
Om hon är professionell, ska jag minsan också vara det.
En nervös tjej kom in genom ridån och satte sig på en stol som var framsatt.
- Hej. Du heter väll Carla Evens?
- Ja, svarade Carla nervöst.
- Okej, Carla vi har tyvärr dåliga nyheter, du är tyvärr inte antagen till dem fem bästa.
- Varför inte? Jag är ju en av dom bästa här. Fräste hon och gick ut från scenen med några långa, arga steg.
Fyra platser var redan tagna, så det fanns bara en plats kvar. Och den platsen ska gå till en tjej som heter Amanda som ska komma in precis efter Carla, om det går som planerat.

Amanda kom som förutspått ut på scenen med kaxiga steg. Och jag kunde inte låta bli att titta på henne uppifrån och ner, jag menar, jag är en kille.
- Så, Amanda Williams. Grattis, du är uttagen till top fem! Sa Sherily och log samma leende som hon gjort de senaste timmarna.
- Verkligen? Tack så mycket! Ni ska bara veta hur glad jag är för att ni ser det rätta och tar med mig! Tack! Skrattade Amanda och log stort, så stort att två perfekta rader av vita tänder visades.
- Kan du berätta lite om dig själv? Vad du gör på fritiden och så?
- Jag går i skolan och på fritiden övar jag på min skådespelning genom teatern, vilket jag älskar mer än någonting annat!
- Vad tycker du om Vanessa, som person?
- Hon verkar vara snäll och ärlig, precis som jag är såklart. Det är därför vi passar så bra, om ni förstår vad jag menar? Frågade hon och tittade mig i ögonen.
Hon mimade någonting som jag inte lyckades att uppfatta, men hon fick ett större leende på läpparna efteråt. Undra vad det var hon försökte säga.
- Tyvärr så måste vi komma igång med överläggningen, så du får ställa dina frågor sen. Men vi återkommer till er sen!
- Okej, hejdå!
Amanda gick ut från scenen och nu skulle det “riktiga” jobbet börja. Överläggningen. Dem fem bästa var redan uttagna, men nu ska vi välja vem som skulle spela Vanessa, som var den största rollen, men sen finns det också fyra andra “delroller” som vi kan kalla dom. Det är fyra mindre, vissa större än andra, och mindre roligare än Vanessas.

Vi gick in i ett annat rum, där vi skulle sitta och diskutera, eftersom att det var ett mer mindre och välordnat rum och så slipper man ekningen varje gång man pratade som det var i teatern.
- Så då är det bara att börja! Vem tycker ni har varit bäst? Frågade en av de två killarna, Oliver.
- Jag tycker Nicki var väldigt bra, men hon verkade väldigt osäker dock. Sa Simon, den fjärde och sista av oss fyra.
- Ja, ganska. Men jag gillade Amanda och jag tycker verkligen att hon ska ha rollen som Vanessa.
- Hon var ju bra och så, men var hon inte lite väl falsk? Frågade jag och rynkade på ögonbrynen.
- Lite kanske, men hon har ju den rätta looken om man säger så. Men kvar har vi Melody, Sarah och Tyra. Jag tycker personligen att Melody var den bästa av dem tre. Sarah och Tyra utstrålar inte lika mycket energi som hon gjorde. Jag kunde inte låta bli att sitta där och le när hon spelade, det var underbart.
- Inte jag heller. Jag vet att vi hade bestämt oss för att vara sten kalla, men jag kunde inte hjälpa det.
- Men Amanda har ju varit skådespelare en längre tid, vilket betyder att hon vet mer om industrin, om så att säga. Sa Oliver och rynkade på pannan.

Tre timmar senare

Vi hade diskuterat i snart över tre timmar i sträck. Men äntligen hade vi kommit överens till ett resultat som överlag alla var glada över. Alla fyra hade sin egna favorit, vilket gjorde det mycket svårare att välja än det egentligen behövde vara.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kapitel 6 :) vi verkade inte få några frågor till frågestunden, “akward”, så jag antar att vi sket i det :) Hoppas ni gillar det nya kapitlet och kommentera gärna feedback :) Kram Cissi och Hanna

Kommentarer
Postat av: Becka

Bra :)

2012-05-10 @ 19:35:51
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Sofia

Såå braa :)

2012-05-10 @ 20:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0