Chapter 6 - Deliberation(Överläggning) - Part 1



När jag kom in stod den en pall mitt på scenen. En av jurymedlemarna gjorde en handgest och visade att jag skulle sätta mig på den. När jag gjort det skiftade jag blicken mellan de olika ansiktena som satt där. När jag mötte Justins log han stort och lutade sig bakåt i stolen.
- Melody McCartney, eller hur? Hörde jag tjejen i mitten säga med hög röst.
- Ja, det är jag det. Sa jag och log så trevligt jag kunde.
- Bra, för vi har nämligen bara bra nyheter att berätta om för dig. Det är nämligen så att vi kan berätta det redan nu, att Melody, du har verkligen gjort dig förtjänt av en av dem fem platserna som vi har att erbjuda..
Jag tittade på hennes som om hon precis sagt något obegripligt.
- Vänta, va?
- Ja faktiskt.
- Verkligen?!
- Ja, grattis. Sa hon och log.
- Wow. Sa jag tyst för mig själv och log ner mot golvet.
Hade jag verkligen klarat det här? Det som var så omöjligt att få? Herregud, det här trodde jag aldrig skulle hända.

- Så, Melody. Vill du vara snäll och berätta lite om dig själv?
- Okej.
Jag tog ett djupt andetag och log så stort att mina mungipor gjorde ont.
- Jag heter Melody McCartney och är 17 år gammal. Enda sedan jag vart liten har jag älskat att hålla på med skådespeleri. Jag har haft några små roller i filmer och jag har varit statist i några musikvideor, men aldrig gjort något så här stort. Till mitt försvar har jag väntat på att mina chans ska komma, som ni kanske vet så är det ganska svårt att hitta bra roller och ännu svårare när man inte är känd.
När jag sa det gled min blick över till Justin automatiskt.
- Jag bor för tillfället i Los Angeles med min mamma, men jag har även bott i San Francisco när jag var mindre. Ja, vad ska jag säga mer? Jag är hemskolad sen några år tillbaka pågrund av många olika skäl som jag kanske inte ska gå in på.
- Så bra att du har bott på olika ställen. Vad tycker du hur Vanessa är som person? För det är väl ändå henne du önskar att spela? Frågade en annan, en kille den här gången.
- Ja, jag skulle gärna vilja spela Vanessa. Som jag förstår det som, när jag läste den lilla delen av manuset så såg jag att Vanessa är en väldigt ödmjuk och trevlig tjej som skulle göra allt för sin kille Seth. Hon verkar gilla romantiska saker som middagar och sena myskvällar.
- Okej, tack Melody, det var våra frågor för stunden. Har du några frågor som du vill ställa till oss?
- Nej, inga jag kommer på.
- Okej, då måste jag be dig att gå ut. Tack för att du kom hit.

Jag log och gick ut från scenen. Direkt när jag kom ut möttes jag av en väldigt nyfiken James.
- Nå? Hur gick det?
- Ska jag vara ärlig...? Frågade jag och kollade ner i marken för att göra honom extra nervös.
- Jag var en av dom fem bästa! Nästan skrek jag rakt i ansiktet på honom.
Han kollade först allvarligt på mig men brast sen ut i skratt.
- Skräm mig inte så där! Sa James och slog till mig löst på armen. Jag visste redan att du skulle gå vidare Mel, för det är bara sånt jag vet.
- Jasså du? Men i alla fall, dom skulle överlägga, så jag fick gå ut. Nu är det bara till att vänta antar jag.

Jag och James gick och satte oss på en bänk. När tiden gick såg jag mer och mer folk gå med nerböjda huvuden. När det bara var ett tiotal kvar i lokalen vände sig James till mig.
- Nu kan du äntligen säga att du har gjort det! Det värsta är över. Nu är det säkert att du i alla fall kommer att få en roll. Sa James och log stolt mot mig.
- Du ska bara veta hur jag är inombords! Fast om jag ska vara ärlig tror jag inte du vill det, om du inte vill höra mina skrik såklart.
Sa jag och rabblade upp det jag gjort det jag gjort sedan jag fick reda på det i hjärnan. “Jag kom in! Jag kan inte fatta det!” Jag lutade mig tillbaka och tog upp mobilen ur fickan. Jag hade fått ett sms från mamma någon gång när jag vart därinne, men jag märkte det inte förrän nu.

“Hej gumman! Hur går det? Bryt ett ben och ring mig när du hinner. Kram från mamma”

Jag väntade inte en stund till, jag letade upp mammas nummer och ringde henne direkt.
- Mrs McCartney! Hörde jag mamma svara i luren.
- Hej mamma! Det är Melody.
- Hej gumman, hur har det gått?
- Du ska bara veta! Jag är uttagen till en av de fem bästa. Vilket betyder att jag i alla fall har en roll i filmen, om jag inte lyckas på Vanessa rollen.
- Nej vad kul! Grattis gumman! Det här måste vi fira med något speciellt när du kommer hem. Jag får åka till affären och köpa lite smått och gott till dig.
- Det behöver du inte göra. Protesterade jag och tänkte på mammas rygg.
Den hon haft ont i det senaste, hon ska på massage snart tror jag.
- Jo, sluta protestera. Det gör jag så gärna! Jag måste återgå till arbetet nu, men ring mig igen när du har fått veta vilken roll du har fått! Jag måste få veta de bra nyheterna först!
- Tro inte något annat! Jag älskar dig, hejdå.
- Älskar dig också.
Jag lade på och la ner mobilen i fickan. Nu är det bara att vänta då. Tänkte jag och suckade.

Fyra timmar senare

Det hade gått fyra timmar sen jag satt på den där scenen sist. Helt otroligt att det kan ta över fyra timmar att överlägga. Men de måste la göra vad det måste göra. Sen jag senast pratat med mamma har det gått ytterligare fem, så nu är det bara jag och fyra andra tjejer som sitter kvar och väntar spänt på vad som ska hända härnäst.
- Melody McCartney kan gå till sal nummer 3. Jag upprepar. Melody McCartney, sal nummer 3!
Jag reste mig upp från stolen så hastigt jag kunde.
- Bryt ett ben! Sa James högt efter mig när jag börjat gå med stela ben mot sal 3.
Där inne skulle min närmaste framtid att avgöras. Vanessa eller inte. Jag har faktiskt överträffat mig själv genom att lyckas så här långt, och jag är väldigt stolt över mig själv. Jag stannade framför dörren. Det är nu det avgörs. Tänkte jag och tog tag i handtaget.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så kapitel 6 (Part 1) Tror ni Melody får rollen som Vanessa eller får hon en kant roll? Kommentera för mer :-)
Ps. För dom som inte hört det, så kommer Justin tydligen att komma till Sverige. Vilka ska gå mer än vi? :D
Kram Hanna & Cissi

Kommentarer
Postat av: Hanna

Skit bra! Meeer tack! Jag är säker att hon får rollen som

Vanessa :D

2012-05-07 @ 21:38:12
Postat av: Becka

Bra :)

2012-05-07 @ 22:59:05
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jätte bra :D

2012-05-08 @ 07:42:58
Postat av: Nina

ska han komma!? när!!!!!!!!!!!!! :D

Jag ska självklart gå om han kommer!

Grym novell också! =)

2012-05-16 @ 00:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0